5 rodzajów treści, których nie tworzysz, a powinieneś

5 rodzajów treści, których nie tworzysz, a powinieneś Sergey Nivens - Fotolia

Dobrze zrobiony content marketing może przynieść świetne rezultaty i coraz więcej firm stosuje go. Jednak część firm nie umie stworzyć treści wystarczająco atrakcyjnej dla odbiorców i wyszukiwarek.

Przy marketingu treści należy wziąć pod uwagę zarówno temat jak i formę treści, którą tworzysz. Muszą być dostosowane do odbiorcy, do którego kierujesz swój przekaz. Dla jednej grupy odbiorców może być atrakcyjniejsze video, a dla innej artykuł.

Podczas obmyślania strategii marketingowej musisz zadać sobie następujące pytania:

  • O co mnie najczęściej pytają klienci?
  • Jaką informację mogę udostępnić klientom, by mnie postrzegali jako lidera w swoim segmencie?
  • Jakiej treści potrzebują moi odbiorcy, by podjąć decyzję?

Te pytania pozwolą zorientować się, jaka treść jest użyteczna dla odbiorców. Do zadań specjalisty od content marketingu należy dostarczenie tej treści do nich, w atrakcyjnej formie.

Najczęściej nie tworzysz (a powinieneś) następujących treści:

Ceny

Większość ludzi chce przede wszystkim poznać cenę danej usługi i nie zdecyduje się na zakup bez tej informacji. Jednak większość firm obawia się ujawniania cen, gdyż uważa, że klient oczekuje możliwie najniższej ceny. Tymczasem często nie jest to najważniejszy lub decydujący czynnik.

Oczywiście nie ma obowiązku ujawniania konkretnej ceny, ale podanie widełek lub orientacyjnej wartości daje klientowi pewną wiedzę, na której może się oprzeć.

Porównania

Inną treścią, która służy użytkownikom do decydowania o zakupie są porównania. Część firm ma opory przed pisaniem artykułów, które porównują ich produkt do konkurencji.

Jeśli jednak twój produkt jest naprawdę lepszy, niż konkurencyjny i jesteś w stanie to udowodnić, to co ci szkodzi ujawnić jego nazwę?

Ludzie szukają porównań, zwłaszcza, gdy mają wydać więcej pieniędzy. W sieci można znaleźć także porównania konkretnych produktów. Dostarcz więc im tę wiedzę. Inaczej zrobi to konkurencja, która pokaże swoje produkty jako najlepsze.

Darmowy poradnik

Darmowe poradniki i artykuły mogą wymagać znacznie więcej inwestycji niż większość innej treści. Jednak są wartościowym wydatkiem z punktu widzenia wielu branż. Poradniki sprawdzają się, gdy marketing wymaga zbudowania listy mailingowej lub zbierania leadów.

Twórz takie artykuły, które przybliżą twój biznes odbiorcom, a następnie rozdawaj je za darmo, a w zasadzie za podanie imienia, nazwiska i adresu e-mail. Nie wymagaj podania zbyt wielu informacji, bo to odstraszy klientów.

Podobne artykuły:

Wykorzystaj zebrane maile by podgrzewać leady. Upewnij się tylko, że twój poradnik dostarcza wysokiej jakości informacji i wiedzy, bo kiepska treść, która została raz umieszczona w internecie, będzie działać jeszcze latami.

Wywiady

Wywiady to prosty sposób, by dostarczyć twoim odbiorcom świetnej treści. Jednocześnie pozycjonują cię jako eksperta w swojej branży. Wywiady mogą być tekstowe bądź na wideo – oba typy podobają się użytkownikom.

Zacznij poprzez dotarcie do ekspertów na swoim polu i przedyskutuj z nimi formę wywiadu. Jeśli szczególnie zależy ci na wywiadzie video, świetnie sprawdza się Google+ i Skype, jeśli masz trudności z dotarciem do rozmówcy fizycznie.

Jeśli chcesz napisać dobry wywiad tekstowy, wymyśl około 10-12 pytań i wyślij mu je, niech odpowie na tyle, ile zechce. A gdy skończycie, masz gotowy wpis na bloga. Prowadzenie wywiadów z ekspertami z branży pozycjonuje ciebie także jako eksperta.

Wideo

Wbrew pozorom, tworzenie treści wideo nie jest tak trudne, jak się wydaje. I jest coraz prostsze. Skype i Google Hangouts mają opcję nagrywania rozmów a niemal każdy gadżet elektroniczny ma kamerę.

Wywiady na wideo to świetna treść, którą można doskonale rozprowadzić w sieci. Na początek możesz używać kamery ze smartfona, ale potem warto zainwestować w bardziej profesjonalny sprzęt. Najważniejsza jest treść a nie forma.

Podobne artykuły:

Aby tworzyć filmy należy to po prostu zacząć. Nie ma innej możliwości.

Wiele jest rodzajów treści, jakie można stworzyć aby dotrzeć do klienta. Kluczowe jest, aby twoje materiały odróżniały cię od konkurencji. Jeśli zainteresujesz odbiorców i dostarczysz im informacji, której szukają – jesteś zwycięzcą. 

Opracowano na podstawie tekstu w marketingland.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek