Płatności mobilne, czyli techno-Polacy w akcji

Płatności mobilne, czyli techno-Polacy w akcji Dotpay

Liczba platform i aplikacji do dokonywania płatności mobilnych stale rośnie. Dynamiczny rozwój spowodowany jest rosnącymi wymaganiami klienta w XXI wieku.

Według szacunków Forrester wartość rynku m-płatności na świecie do roku 2017 osiągnie wartość aż 1 tryliona dolarów.

Jak wynika z raportu Mobile Payments Index firmy Adyen, dotyczącego globalnego rynku, transakcje na urządzeniach mobilnych  stanowią już jedną czwartą płatności dokonywanych przez Internet. Ponadto wpłacający coraz częściej dokonują płatności mobilnych. W ostatnim kwartale 2014 roku 25,8% globalnych transakcji internetowych zostało przeprowadzonych właśnie na urządzeniach mobilnych.

Mobilność i płatności mobilne stają się stylem życia

Mobilność i płatności mobilne to niewątpliwie trendy, za którymi należy podążać.
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie, niektóre zjawiska pojawiają się nagle,
by po chwili zniknąć niezauważonymi. Przypadek transakcji mobilnych jest inny. Towarzyszy nam już od kilku lat i konsekwentnie zdobywa nowych zwolenników i fanów.

Użytkowanie smartfonów wśród Polaków już teraz jest na poziomie ponad 44%, podczas gdy wśród samych internautów wskaźnik przekroczył połowę ogółu. Największy odsetek - na poziomie powyżej 65% - jest  wśród młodych internautów w wieku 19-24 lata. Jeśli dodać do tego użytkowników korzystających z tabletów, mamy już niemal 3/4 internautów bazujących na urządzeniach mobilnych.

Podobne artykuły:

– Trend mobilności w branży e-commerce niewątpliwie zasługuje na uwagę, szczególnie od strony końcowego etapu zakupów - możliwości płatności. Warto skontaktować się z operatorem płatności mobilnych by dostosować swój e-sklep do oczekiwań klientów, tym samym zwiększając jego konkurencyjność. Zyskuje na tym zarówno klient, który szybciej otrzymuje zamówiony towar, jak i właściciel sklepu, który zwiększa swoje obroty - komentuje Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego operatora płatności online Dotpay S.A.

Bankowość mobilna

Na regularny wzrost liczby użytkowników aplikacji bankowych w Polsce duży wpływ ma fakt,
iż polski sektor bankowy staje się coraz bardziej innowacyjny. Banki coraz śmielej wprowadzają nowości, z których klienci chętnie korzystają. Wg. raportu mShopper dla kupujących mobilnie wskaźnik korzystania z bankowości mobilnej wynosi już 75%. Daje to około 3,5 mln Polaków korzystających z bankowości mobilnej i jest to spójne z danymi publikowanymi przez same banki w zakresie ich klientów mobilnych.

Posiadanie i korzystanie z usług bankowych w telefonie jest niezależne od płci – kobiety
i mężczyźni korzystają z tego rozwiązania w podobnym stopniu. Jest natomiast silnie uzależnione od wieku. Wyraźnie widać, że najwięcej zwolenników bankowości mobilnej jest obecnie w przedziale wiekowym 19 - 44 lata.

Dotpay S.A. Wiktoria Kluzek