Płeć ma znaczenie – czyli o newsletterach dla kobiet i mężczyzn

Płeć ma znaczenie – czyli o newsletterach dla kobiet i mężczyzn © Julien Eichinger - Fotolia.com

Wraz z początkiem marca na skrzynki pocztowe klientów spływają różnorodne, często dosyć oryginalne, wiadomości i kreacje. Sprawdźmy, jak konstruowane są maile dla kobiet, a jak dla mężczyzn.

Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn to dwie daty, które wielu marketerów skrzętnie oznacza w swoich kalendarzach z dużym wyprzedzeniem. Wraz z początkiem marca na skrzynki pocztowe klientów spływają różnorodne, często dosyć oryginalne, wiadomości  i kreacje. Sprawdźmy, jak dokładnie są one konstruowane i jakie znaczenie odgrywa w ich przypadku płeć odbiorcy.

Wszystkie kobiety uwielbiają kwiaty

W kreacjach skierowanych do kobiet można zauważyć powtarzający się motyw kwiatowy. Od dawien dawna tradycją jest, że 8 marca wszystkie  Panie są obdarowywane kwiatami i wygląda na to, że ten trend nadal się utrzymuje. Dobrym tego przykładem jest newsletter sklepu Mosquito.


Ciekawa jest także, ale targetowana do mężczyzn, kreacja x-kom.pl, która jest utrzymana w temacie Dnia Kobiet. Sklep internetowy podkreśla charakter święta i zostaje przy kobiecej stylistyce wybierając w newsletterze motyw florystyczny oraz różową kolorystykę.



Magia koloru

Kolejną kwestią, która różnicuje kobiece i męskie newslettery jest kolorystyka. Kreacje kierowane do płci pięknej są barwne, wyraziste i bardzo często występują w nich pastelowe tonacje. W kobiecych newsletterach nierzadko pojawiają się odcienie różu, turkusu, czerwieni i żółci. Dobrym przykładem wielobarwnej wysyłki jest Wólczanka.



Męski newsletter

W wysyłkach skierowanych do mężczyzn dominują stonowane barwy – głównie biel, czerń i odcienie szarości. Powszechnie zostało przyjęte, że większość mężczyzn zna tylko kilka podstawowych kolorów, dlatego newslettery tworzone są w tych właśnie barwach. Dodatkowo, kreacje są ograniczone do opisu samego produktu, bez dodatkowych elementów. W takim właśnie charakterze zostały utrzymane wysyłki sklepów Zalando i publio.pl.




Kobiety kobietom, mężczyźni mężczyznom

Analizując newslettery z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn łatwo zaobserwować, że w kreacjach skierowanych do kobiet najczęściej występują same kobiety. Analogiczna sytuacja jest w przypadku mężczyzn. To oznacza że dana płeć najlepiej trafia z przekazem do własnej płci. Kobieta z pewnym siebie wzrokiem skuteczniej sprzedaje produkty skierowane do kobiet, tak samo pewni siebie i zadowoleni mężczyźni przykuwają uwagę przedstawicieli swojej płci.




Kreatywnym i niestandardowym podejściem wykazała się marka nanushki. W newsletterze z okazji Dnia Chłopaka sklep przygotował dwie wersje tekstu, jedną skierowaną do kobiet, a drugą do mężczyzn. Tekst z poczuciem humoru zawsze pozytywnie wpływa na subskrybentów i wyróżnia wysyłkę na tle innych.




Powyższe przykłady pokazują, że kreacje damskie i męskie znacznie się od siebie różnią. Do mężczyzn najlepiej trafia prosty przekaz. Z kolei do kobiet ten bardziej rozbudowany. Planując wysyłki targetowane ze względu na płeć, warto przeanalizować, jaki przekaz będzie odpowiedni dla kobiet, a jaki dla mężczyzn.

Beemail Tomasz Rowiński