Pop-upy z formularzami kontaktowymi: najlepszy pomysł na lead generation

Pop-upy z formularzami kontaktowymi: najlepszy pomysł na lead generation premier.gov.pl

Mówi się, że jest osobny krąg piekła dla marketerów, którzy nadużywają pop-upów. Czy znacie kogoś, kto je lubi? Kogoś, kto mówi: „Świetna strona, ale przydałby się tu jeszcze jakiś pop-up”?

Pop-upy stały się synonimem wszystkiego, co najgorsze w marketingu: nachalności, przeszkadzania i braku zrozumienia dla potrzeb klienta.

Deklaratywnie odbiorcy nienawidzą pop-upów, jednak to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozyskiwania nowych leadów. Mowa o pop-upach z formularzami kontaktowymi. Umiejętnie stosowane, może zwiększyć ilość kontaktów w Twojej bazie nawet o 45 proc.

Zastosowanie pop-upa

Pop-up możesz wykorzystać dwojako:

  • do prezentacji oferty,
  • do prezentacji formularza. 

W obu tych przypadkach kluczem jest personalizacja: dopasowanie treści pop-upa do zainteresowań i potrzeb klienta w danej chwili. Oznacza to, że prezentowana treść powinna być dynamiczna i w czasie rzeczywistym dobierać prezentowaną ofertę do konkretnego odbiorcy.

Pop-up z formularzem

Wyświetlenie formularza, zachęcającego do zapisu na newsletter, do kontaktu czy do podania adresu email w zamian za dostęp do jakiegoś ekskluzywnego materiału (jak ebook) sprawia, że pop-up staje się interaktywny – domaga się akcji ze strony użytkownika. Jednocześnie oferuje mu konkretną wartość: wiedzę, dostęp do informacji czy zniżkę za zapis na newsletter. Jednak możesz zrobić coś więcej, by zachęcić odbiorcę do wypełnienia pól – spersonalizować treść formularza.

Personalizacja formularza kontaktowego

Dzięki analizie behawioralnej i demograficznej, dostępnej w systemach automatyzacji marketingu (jak SALESmanago), możesz określić, czego poszukuje twój odbiorca i czym jest zainteresowany. Wykorzystaj tę wiedzę w praktyce, uzupełniając część pól formularza za użytkownika.

Podobne artykuły:

W ten sposób wykorzystał pop-upy wiodący operator turystyczny Rainbow Tours. Prezentując swoim użytkownikom pop-upy z formularzami kontaktowymi, zamieszczali na nich zdjęcie wyszukiwanej przez daną osobę destynacji wycieczki. Dzięki temu udało się zwiększyć ilość leadów pozyskanych ze strony www o 45%.

Pozyskuj więcej leadów ze strony www

Spersonalizowane formularze kontaktowe tego typu pozwalają Ci odpowiedzieć na palący problem, z jakim zmaga się wielu marketerów: duży ruch na stronie, który nie przekłada się na wzrost liczby leadów. Twoje kampanie albo świetne treści pozostają bezużyteczne, jeśli nie zachęcasz nowych użytkowników do pozostania w kontakcie i nie zatrzymujesz ich przy sobie na dłużej.

Benhauer Kraków Ewa Wojciechowska