POS to już konieczność

POS to już konieczność Fotolia

Żyjemy w czasach, gdzie kartki z utargami, tony samoprzylepnych karteczek wiszących w kuchni, czy notesy przy kelnerskich fartuchach to przeżytek, bowiem teraz obsługę klientów wspierają nowoczesne systemy obsługi sprzedaży, tzw. POS.

Prowadzenie biznesu stało się prostsze i lepiej zsynchronizowane niż za czasów wspomnianych karteczek. Program odpowiada za wszystkie kolory stronnic w notatnikach, zapisuje utarg, wylicza go, komunikuje się z urządzeniami mobilnymi, którymi władają kelnerzy i bezpośrednio wysyła zamówienia na ekrany szefów kuchni, dzięki czemu komunikacja zajmuje kilka ułamków sekund, a klient może liczyć na szybszą obsługę.

Najwyższa wartość – czas

Każdy potencjalny klient pragnie być obsłużony możliwie jak najszybciej, a jednocześnie oczekuje miłej obsługi i najlepszego produktu. Jak więc poradzić sobie z narastającą presją czasu w lokalach? W tym miejscu, niczym strażnik dobrego imienia naszego lokalu, staje system POS. Sprawna obsługa zamówień, dostaw, wartkie połączenie w czasie rzeczywistym z kuchnią, wsparcie dla komunikacji między różnymi częściami lokalu, system stolikowy, który odporny na pomyłki, „zapamiętuje” zarówno kelnera, danie, rachunek, jak i nawet rozmieszczenie konkretnego stolika w jadalni naszego lokalu. POS to pomoc w prowadzeniu nowoczesnego biznesu, niemalże odpornego na pomyłki, bezpiecznego i intuicyjnego.

Współczesny przedsiębiorca – dlaczego POS?

POS to skrót od angielskich słów Point of Sale, czyli w dosłownym tłumaczeniu punkt sprzedażowy, gdyż system powstał z myślą o wszelkich lokalach sprzedażowych, gastronomicznych, wszędzie tam, gdzie zachodzi sprzedaż, czy to produktów, czy usług. POS wspiera i usprawnia pracę oraz zarządzanie lokali. POS-y rejestrują także dane dotyczące klienta, takie jak jego NIP, nazwę, sposoby płatności, które najczęściej wybierał, nazwy produktów i ich cenę. System wykorzystuje się również do analizy sprzedaży oraz archiwizacji danych sprzedażowych.

Korzyści powdrożeniowe

Już analizując same funkcjonalności systemu POS, możemy bez trudu zauważyć, że wdrożenie tego typu unowocześnienie do lokalu niesie za sobą cały szereg korzyści.

Oprogramowanie przede wszystkim wspomaga komunikację między personelem, klientami a właścicielami, co jest niezwykle ważnym elementem w każdym lokalu gastronomicznym, czy hotelu. Wspaniale sprawdza się, jako narzędzie do wspierania zarządzania i planowania, a także jako doskonały program analityczny, dzięki któremu unikniemy długich godzin śledzenia zmian w naszych dokumentach.

Niebagatelną zaletą systemów POS jest ich intuicyjność i łatwość w obsłudze. Każdy po krótkim przeszkoleniu jest w stanie operować systemem, bez konieczności zapamiętywania skomplikowanych procedur. Jest zdecydowanie narzędziem odpornym na pomyłki, których ludzie łatwo ulegają. Możliwość szybkiego uzupełniania danych usprawnia pracę w znacznym stopniu. Dodatkowo system obsługuje także urządzenia peryferyjne, niezbędne do sprzedaży i obsługi klienta, takie jak czytniki kodów kreskowych, czy tablety kelnerskie.

Warto podkreślić, iż każde przedsiębiorstwo może liczyć na indywidualny, dopasowany do potrzeb zestaw oprogramowania POS, które wspomoże w znacznym stopniu pracę w lokalu.

Posbox SA Jarosław Kluszczyński