Pozycjonowanie stron - kluczowa współpraca

Pozycjonowanie stron - kluczowa współpraca Image courtesy of by Stuart Miles/FreeDigitalPhotos.net

Popularność reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Większy ukłon w stronę działań SEO - o tym mówi się wiele. Sporadycznie zwraca się natomiast uwagę na relacje i oczekiwania, jakie pojawiają się w obszarze współpracy pomiędzy klientem a firmą SEO.

Rosnąca popularność reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Coraz większy ukłon w stronę efektywnych działań SEO - o tym mówi się wiele. Sporadycznie zwraca się natomiast uwagę na relacje i oczekiwania, jakie pojawiają się w obszarze współpracy pomiędzy klientem a firmą SEO.

Często zdarza się tak, że klienci zamawiający usługę pozycjonowania nie są świadomi reguł, na których opierają się tego typu działania reklamowe. Pomimo wcześniejszego przedyskutowania zasad i warunków współpracy, wykazują oni rozczarowanie, co z pewnością prowadzi do jej zaburzenia. Aby uzyskać pełne zadowolenie i satysfakcję z prowadzonych działań SEO warto wiedzieć, jak rzeczywiście przebiegać powinna przynosząca profity współpraca z firmą pozycjonującą. 

"Dobry początek"

Najczęściej, tuż po podpisaniu umowy, firma pozycjonująca przekazuje klientowi audyt jego strony www, w którym wskazuje zmiany, jakie należy wykonać, aby witryna ta mogła być efektywnie pozycjonowana. Należy mieć świadomość, że tego rodzaju optymalizacja serwisu jest niezbędna i stanowi podstawowy fundament dla działań związanych z pozycjonowaniem. W zależności od budowy serwisu klienta, najczęściej zmianie ulegają nagłówki meta, adresy URL, a także struktura witryny. Niejednokrotnie wymagana jest również zmiana treści tak, aby były one bardziej przyjazne dla robotów wyszukiwarek. Dobrze, jeżeli teksty publikowane w serwisie zawierają odpowiednio dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe. Dodatkowo powinny być one zredagowane zgodnie ze strategią marketingową klienta. Warto zaznaczyć, iż  nierzadko zmiany mające na celu odpowiednie przygotowanie serwisu internetowego do działań SEO, bywają czasochłonne i kosztowne. Aby zaoszczędzić czas oraz zminimalizować koszty, dobrze podjąć współpracę z firmą pozycjonującą  już przed stworzeniem witryny. Doradzi ona bowiem, jak przygotować serwis od strony technicznej, jego strukturę i odpowiednie treści. Dzięki temu będzie on już w dużej mierze przygotowany do działań SEO.

Właściwe działania pozycjonujące

Najważniejszym aspektem pozycjonowania jest zdobywanie linków. Można je pozyskać min. z katalogów stron, artykułów oraz innych witryn internetowych. W ramach tych witryn firmy Seo przygotowują również "zaplecze" stron linkujących. Niejednokrotnie jest ono dedykowane dla danego klienta. Budowanie zaplecza przyspiesza efekty pozycjonowania, dzięki czemu rosną pozycje jego witryny, a firma SEO zyskuje lepszą kontrolę nad linkami. Na tym etapie wykonywane mogą być również działania SeoPR, w ramach których firma pozycjonująca zajmuje się kreowaniem wizerunku klienta w Internecie, zdobywając jednocześnie  wartościowe linki z tematycznych portali internetowych. Korzystając ze wszystkich wyżej wymienionych usług, należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to proces ciągły i nie można na samym początku przewidzieć całego przebiegu kampanii. Z tego względu niejednokrotnie, w trakcie jej trwania, w ramach dodatkowej optymalizacji, wykonuje się różnego rodzaju zmiany na stronie.

Ważna komunikacja

Niezwykle istotnym elementem pracy nad kampanią SEO jest komunikacja pomiędzy klientem a firmą pozycjonującą. Stałym obowiązkiem firmy pozycjonującej jest systematyczne informowanie Klienta o przebiegu prac. Odbywa się ono zwykle za pomocą przekazywanych drogą elektroniczną bądź na indywidualnym spotkaniu raportów. Coraz częściej firmy oferują również swoim klientom dostęp do specjalnej Strefy Klienta online, gdzie może on na bieżąco śledzić przebieg realizowanej kampanii. Należy jednak podkreślić, że dialog pomiędzy firmą SEO a klientem ma ogromne znaczenie podczas całej kampanii SEO. Pozwala on bowiem sprawdzić czy działania pozycjonowania idą w kierunku zgodnym z polityką klienta, a także czy  zwracają się koszty całej inwestycji. Sam klient najlepiej zna własną ofertę handlową, a także korzystne okresy sprzedażowe dla swoich produktów czy usług. Podzielenie się tego typu wiedzą z firmą pozycjonującą może znacznie przyspieszyć efekty działań SEO.

Warto wiedzieć

Wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, iż kampania SEO wymaga zaangażowania również z ich strony. Podczas współpracy z firmą pozycjonującą nie powinni oni pozostawać biernym zleceniodawcą. Jest to bowiem najlepszy czas na optymalizację treści zamieszczanych w serwisie, czy rozbudowanie go o dodatkowe podstrony. Tego typu działania wspomagają pozycjonowanie. Firmę SEO powinno traktować się również jako partnera, z którym uzgadnia się określone decyzje. Ewentualna zmiana struktury witryny czy linków kodu HTML nie powinna zatem nastąpić bez wcześniejszej konsultacji. W przypadku kiedy takie działania mają miejsce bez porozumienia z firmą pozycjonującą, zmuszona jest ona w tym momencie do nagłej zmiany strategii linkowania lub niejednokrotnie do wykonania całej pracy od początku. Może to poważnie zaszkodzić całej kampanii.

Podobne artykuły:

Grzegorz Skiera cyberstudio sp. z o.o.