Programy work-life balance. Moda czy konieczność?

Programy work-life balance. Moda czy konieczność? www.sxc.hu

Firmy dużo częściej chwalą się dziś, że zapewniają swoim pracownikom możliwość zachowania równowagi praca-życie.

Czasami takie deklaracje sprawiają wrażenie, że osoby odpowiedzialne za kształtowanie wizerunku dobrego pracodawcy były na tym samym szkoleniu, na którym dowiedziały się, że jeśli nie ma work-life balance, to już są bardzo passe. A może jednak istnieją obiektywne i biznesowe przesłanki, które stanowią podstawę do tak wielkiej popularności tej tematyki wśród osób odpowiedzialnych za tzw. employer branding.

Podobne artykuły:

Co zamiast pieniędzy?

Szukając przesłanek w systemach benefitowych, znajdujemy tam argumentację, że jeśli nie można dać podwyżek z przyczyn finansowych, można zapewnić pracownikom coś taniej, często z odpisu na fundusz socjalny, bywa że poprzez inne planowanie czasu pracy, co uczyni firmę bardziej atrakcyjną. Takie argumenty w czasach kryzysu pojawiały się dość często. Inne przyczyny popularności tej tematyki mają z pewnością swoje źródła w akcjach społecznych promujących zatrudnienie osób zagrożonych w dostępie do pracy, jak „Mama w pracy”, „Pracownicy 50+” itp. Tu w działania włączył się nawet ustawodawca, wprowadzając urlopy rodzicielskie dla ojców. Argument „za” powtarza się również przy okazji prawie wszystkich dyskusji na temat zatrudniania przedstawicieli pokolenia Y, dla których kariera nie jest już tak ważna, jak dla osób wcześniej wchodzących na rynek pracy. Co zrobić, kiedy model działania biznesowego w wielu organizacjach nie sprzyja takiemu zrównoważonemu podejściu w kwestiach godzenia obu sfer” - zastanawia się PiŻ.

Źródło: Personel i Zarządzanie

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów