Reach and Frequency – nowy model rozliczeń kampanii reklamowych na Facebooku

Reach and Frequency – nowy model rozliczeń kampanii reklamowych na Facebooku sxc.hu

Wprowadzony niedawno przez Facebooka nowy model płatności za kampanie ma umożliwić reklamodawcom większą kontrolę nad budżetem kampanii oraz emisją reklam, a przede wszystkim nad zasięgiem i częstotliwością ich wyświetleń. Co dzięki temu zyskają?

Podstawowe korzyści

  • Kontrola zasięgu i budżetu kampanii – już na etapie planowania kampanii reklamodawca wie do kogo dotrze reklama w ramach określonego budżetu. W trakcie trwania kampanii algorytm Facebooka skupi się na zasięgu oraz konkretnej częstotliwości wyświetleń reklamy.
  • Możliwość ustawienia cappingu – pozwala na określenie maksymalnej liczby wyświetleń reklamy indywidualnemu użytkownikowi.
  • Sekwencje reklam – jedna reklama może być częścią ciągu kilku kreacji, czyli de facto częścią całej historii, którą reklamodawca chce opowiedzieć poprzez działania reklamowe.
  • Możliwość otrzymania szacunkowych danych odnośnie potencjału kampanii zarówno dla ustawionego maksymalnego budżetu lub celu zasięgowego. Dzięki temu otrzymamy szacunkowe dane o zasięgu kampanii w określonym budżecie. Istnieje także możliwość określenia celu zasięgowego.
  • Świadoma optymalizacja działań – już na etapie planowania kampanii widzimy, jak zmienia się CPM w zależności od modyfikacji w grupie docelowej, długości trwania kampanii, czy wspomnianego już cappingu.

Kiedy z nich korzystać

Warto zastanowić się nad nowym modelem kampanii, gdy Twoim celem jest:

Subskrybuj autora aby czytać dalej

CheeseCat Sp. z o.o. Michał Łukasiewicz