Reklama internetowa wciąż na plusie

Reklama internetowa wciąż na plusie Female photographer - Fotolia

Wzrost wynosi 16%, porównując II kwartał 2013 i 2012 r. Tak wynika z badania IAB AdEx realizowanego przez PwC. Porównując z kolei półrocze do półrocza, wzrost wyniósł ponad 12%.

Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, wszystkie formaty zanotowały wzrostyNajważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 43% udziału, czyli 2 p.p. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online (24% wzrostu rok-do-roku), a także popularności social media (74% wzrostu rok-do-roku).

Wartość reklamy online przekroczyła 1,2 miliarda zł w pierwszych sześciu miesiącach 2013 r.

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM), z 36% udziałem w torcie. Na kolejnych pozycjach utrzymują się: Ogłoszenia (15%) oraz E-mail (5%). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która osiągnęła wzrost względem pierwszego 2012 roku o 81%.

Podobne artykuły:

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak rok temu, najbardziej aktywny w pierwszym półroczu był sektomotoryzacji oraz finansowy. W czołówce nadal znajdują się także: handel, nieruchomości oraz telekomunikacja. Warto zwrócić uwagę na duże wzrosty w kategoriach mniej popularnych w sieci, takich jak: żywność (wzrost o 48%), napoje i alkohole (33% wzrostu), farmaceutyki i leki (22%).

Anna Miotk