• Reklamacja - prawa sklepu i klienta

    Jeżeli towar, który nabyliśmy okazał się wadliwy lub w inny sposób niezgodny z umową możemy go reklamować. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać, aby zrobić to prawidłowo.

    BLT i ALT Image courtesy of adamr/ FreeDigitalPhotos.net

    Często zdarza się, że zakupiony produkt nie spełnia oczekiwań konsumenta np. sprzęt AGD nie ma funkcji, które są opisane w instrukcji obsługi, jedzenie jest nieświeże, mimo że nie minął jeszcze termin przydatności do spożycia, a było odpowiednio przechowywane lub meble, które zamówiliśmy mają inny kolor tapicerki. We wszystkich wymienionych przypadkach otrzymaliśmy towar niezgodny z umową. Jest to pojęcie bardzo szerokie i dotyczy nie tylko produktów wadliwych, lecz także nie posiadających właściwości lub cech określonych w umowie, jak brak zgodności z opisem, wzorem czy próbką. Zawsze, kiedy sprzedawca nie wywiązał się z zawartej umowy jesteśmy uprawnieni do złożenia reklamacji. 

Nowoczesna Firma S.A. Grażyna Stefańska