Reklamodawcy dostrzegli potencjał Snapchata

Reklamodawcy dostrzegli potencjał Snapchata Pixabay.com

Popularność Snapchata w Polsce cały czas rośnie, a wraz z jej wzrostem, nasila się również zainteresowanie aplikacją wśród reklamodawców i marek.

W styczniu 2016 r. w Polsce Snapchatem interesowało się już ponad 1,2 mln osób*. W ciągu ostatnich czterech miesięcy aplikacja przyciągnęła uwagę kolejnych ok. 300 tys. (analiza użytkowników Snapchata w Polsce we wrześniu 2015). Widoczne są również zmiany w demografii zaciekawionych Snapchatem. Aplikacja przypadła bardziej do gustu kobietom, niemniej jednak widać znaczny wzrost zainteresowania wśród mężczyzn w ciągu ostatnich kilku miesięcy (z 38 proc. we wrześniu 2015 r. do 45 proc. w styczniu 2016 r.).

Aplikacja, która jeszcze w zeszłym roku postrzegana była jako medium niszowe używane głównie przez nastolatków, zyskuje coraz większą popularność wśród osób 18+. Największe zmiany widać w grupie wiekowej 25-34. Udział zainteresowanych z tego przedziału wiekowego wzrósł prawie dwukrotnie! Jest to istotna informacja z punktu widzenia reklamodawców. Wśród zainteresowanych Snapchatem wzrasta bowiem udział osób o większej sile nabywczej.

Zainteresowanie wybranymi kanałami społecznościowymi

Ciekawych informacji dostarcza analiza Google Trends. Jak pokazują statystyki wyszukiwań w Internecie, spośród trzech haseł: Instagram, Snapchat, Twitter; największą popularnością wśród internautów w Polsce cieszy się Instagram. Snapchat, mimo że nie jest tematem wyszukiwanym tak często jak choćby Twitter, to charakteryzuje się większą dynamiką wzrostu zainteresowania.

Snapchat vs Instagram vs Twitter

W Polsce najwięcej fanów Snapchat zyskał w województwach: podlaskim, świętokrzyskim, małopolskim i podkarpackim.

Facebook vs YouTube

Analizując natomiast zainteresowanie Facebookiem i Youtubem, największy serwis społecznościowy cieszy się znacznie większą popularnością wyszukiwania wśród internautów w Polsce i dużo szybciej zyskuje nowych fanów.

*Podobnie jak poprzednia analiza, także i ta została przygotowana na podstawie danych pochodzących z systemu reklamowego Facebooka. Należy mieć na uwadze to, że mówimy o użytkownikach Facebooka zdefiniowanych jako osoby interesujące się Snapchatem.

Napoleon sp. z o.o. Katarzyna Kowalczyk