ReTargeting – innowacyjne narzędzia komunikacji z klientem

ReTargeting – innowacyjne narzędzia komunikacji z klientem udra11 - Fotolia

Na rynku B2B zaczęły pojawiać się nowe narzędzia marketingowe, które pozwalają szybciej i skuteczniej dotrzeć do docelowego odbiorcy.

Firmy aktywnie funkcjonujące w Internecie mają dostęp do coraz ciekawszych i nowoczesnych narzędzi wspomagających procesy sprzedaży oraz kontaktu z klientami. Odnosi się to przede wszystkim do sklepów internetowych oraz dostawców internetowych usług. A wszystko to działa w niezbyt skomplikowany, ale za to efektywny sposób. Przedstawiamy trzy interesujące formy komunikacji z klientem.

ReTargeting – E-Mail

Narzędzie szczególnie wskazane dla firm typu e-commerce, jak i dla dostawców usług internetowych. System jest w pełni spersonalizowany co maksymalizuje skuteczność procesu, a zawartość i czas wiadomości dostosowane są indywidualnie do profilu określonego odbiorcy. Praca z ReTargetingiem pomaga utworzyć automatyczne przypomnienia, oferty lub pojedyncze kupony, które zachęcają potencjalnych klientów do zakupu produktu.  W ReTargetingu mailowym docieramy do każdego, nawet do użytkowników niezarejestrowanych, tak zwanych „gości” na stronie, którzy jeszcze nie dokonali zakupu. Tego typu usługa jest zupełną nowością na rynku czego klasyczny retargeting do tej pory nie oferował. Celem takiego zabiegu jest przekonanie odbiorcy o słuszności zakupu lub skorzystania z usługi. To bardzo opłacalna operacja. Dlaczego? Bowiem, wszystkie kampanie e-mail są wyceniane w oparciu o model wydajności, a firmy płacą tylko w przypadku udanego kontaktu. To nikłe ryzyko kosztów w zarządzaniu.

ReTargeting – Eyecatcher/Web-To-Print

Detaliści z korzeniami w świecie Internetu, którzy uzupełniają swoje oddziały poprzez obecność online, docierają skutecznie do poszczególnych grup ze swych skrzynek pocztowych. Tak zwany „web-to-print” ReTargeting to przyciąganie odwiedzających strony www do sklepu online lub offline - kuponami do produktów, które oglądali, zaproszeniami na osobiste konsultacje lub wglądem do najnowszych katalogów. Ciekawym chwytem marketingowym są również kupony rabatowe, które zostają wysyłane do klientów i cieszą się szczególnie wysoką świadomością, gdyż namacalne oferty sprawiają, iż firma wydaje się bardziej kontaktowa i dzięki temu zyskuje uznanie w oczach klientów. Te manewry niekoniecznie nadają się do masowej wysyłki, ale są idealnym działaniem przy szczególnych okazjach jak otwarcie nowego działu, zamknięcie sprzedaży lub zmiana kolekcji.

ReTargeting – Telefoniczny

Nie ważne o jaką firmę chodzi -  budowlaną, ubezpieczeniową, przemysłową, w każdym z tych  przypadków  nasuwa się jeden wniosek, który każdy uzna za pewnik – niczym nie da się zastąpić osobistej rozmowy z klientem. Nawet jeśli pracownicy są dostępni 24/h online i oferują wszystkie istotne informacje w tym czasie. Wiele klientów może opuścić stronę tylko dlatego, że nie można zatrzymać ich wzrokiem. Ponieważ będą czuli niepewność, niedopowiedzenie i brak możliwego uzyskania odpowiedzi na wątpliwości, które gromadzą się w ich głowie. I właśnie dlatego potrzebna jest konsultacja telefoniczna. Zamiast zimnych połączeń, z których korzysta większość firm można wybrać telefoniczny RaTering i ukierunkować potencjalnych klientów, którzy są już w dużym stopniu zainteresowani współpracą.

ReTargeting Leadów

Kolejną usługą jest dostarczanie całych pakietów danych użytkowników. Narzędzie umożliwia kontakt bezpośrednio z odwiedzającymi, co jest szczególnie interesujące na przykład dla operatorów płatnej telewizji, ponieważ dzięki temu kontakt będzie permanentny, a nie jednokrotny. Zamiast bezpośredniej prezentacji jako agencja, firma i jej usługi kreują się w jasnym komunikacie odbiorczym.

ReTargeting Mobilny

Gdy użytkownik pojawi się na stronie internetowej jako osoba niezalogowana i opuści ją bez dokonania zakupu lub rejestracji narzędzie pozwala na wysłanie jej sms po wizycie. Treść wiadomości zawiera link do pobrania aplikacji mobilnej firmy aby mógł kontynuować przeglądanie strony. To niezwykle owocne rozwiązanie dla sklepów typu e-commerce, które oferują możliwość zakupów online poprzez urządzenia mobilne.

Tego typu usługi na polskim rynku świadczy firma Remintrex, a dzięki ReTargetingowi skutecznie można nawiązać kontakt z potencjalnym klientem. Co więcej, bardzo łatwo dzięki niemu sprawić, iż każda wiadomość będzie spersonalizowana tak, by odbiorca odczuł uznanie, szacunek i indywidualność na drodze mailowej. Specjaliści ReTargetingu umożliwiają zainteresowanym firmom nawiązanie kontaktu z ich potencjalnymi klientami za pośrednictwem poczty e-mail, pocztówek, bądź telefonicznie.

Anna Krupa