OFE głosu nie mają. Zakaz reklamy OFE

OFE głosu nie mają. Zakaz reklamy OFE sxc.hu

Ustawowy zakaz reklamy Otwartych Funduszy Emerytalnych już obowiązuje. Konfederacja Lewiatan zamyka swój serwis informujący o OFE. Z kolei Ryszard Pertu nie zna tak drastycznej ustawy.

Nowelizacja zakazuje reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do OFE. W prawie nie ma jednej definicji pojęcia „reklama". Co zatem jest dozwoloną informacją, a co zakazanym komunikatem reklamowym? Ustawodawca nie wyznaczył jasno tej granicy, wprowadził za to karę za jej naruszenie (1-3 milionów złotych).

Te kroki wynikają z art. 36 ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z określeniem zasad wypłaty emerytur ze środków zgromadzonych w otwartych funduszach emerytalnych (Dz. U. poz. 1717).

Podobne artykuły:

Lewiatan: zakaz reklamy OFE to blokada informacyjna

Obecna sytuacja jest w naszej ocenie blokowaniem Polakom dostępu do informacji. Od jutra obywatel będzie miał bardzo utrudniony dostęp do materiałów, które prezentują rzetelne informacje na temat działalności OFE i systemu emerytalnego. Taka praktyka nie zdarzyła się dotychczas w polskiej debacie publicznej – komentuje Konfederacja Lewiatan na swoje stronie www. 
Lewiatan zdecydował się również na zamknięcie swojego serwisu zostajezofe.pl oraz na usunięcie wszystkich komentarzy związanych z otwartymi funduszami. Eksperci konfederacji nie będą się również wypowiadać na temat OFE.

Petru: nie wiem co jest a co nie reklamą OFE

- Nie kojarzę żadnej innej ustawy, która byłaby aż tak drastyczna. W sprawach dużo bardziej niebezpiecznych dla życia obywateli takich zakazów nie ma - powiedział w radiowej Jedynce Ryszard Petru przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich. Dodaje, że nie ma pewności co jest reklamą OFE, a co nie jest reklamą funduszy.

źródło PR, PKPP Lewiatan

Nowoczesna Firma S.A. Paweł Krusiński