Rynek mobilny łakomym kąskiem dla polskich marketerów

Rynek mobilny łakomym kąskiem dla polskich marketerów fot. vernieman

Wartość polskiego rynku reklamy mobilnej w 2013 roku mogła wynieść nawet 25 mln zł.

Jak wynika z badania IAB pod koniec br. już 60 proc. internautów będzie korzystało ze smartfonów - podaje portal Witrualnenedia.pl.

56 proc. polskich internautów deklaruje korzystanie ze smartfona, a 36 proc. jest świadome posiadania takiego urządzenia - pokazuje badanie zrealizowane przez IAB w listopadzie ub.r. 38 proc. świadomych użytkowników smartfona korzysta z niego kilkakrotnie w ciągu dnia, 18 proc codziennie, a 20 proc. kilka razy w tygodniu.

Najpopularniejszym obecnie medium jest internet, z którego w komputerze 59 proc. respondentów korzysta kilka razy dziennie, a 28 proc. codziennie. W dalszej kolejności znalazły się telewizja tradycyjna (odpowiednio: 36 proc. i 31 proc.), radio (27 proc. i 23 proc.), internet na tablecie (27 proc. i 19 proc.), internet w smartfonie (30 proc. i 15 proc.), prasa drukowana (8 proc. i 13 proc.) internet w smart tv (8 proc. i 10 proc.) oraz internet w konsoli (5 proc. i 7proc.).

77 proc. użytkowników smartfonów ściąga bezpłatne aplikacje i z nich korzysta, płatnych zaś używa 15 proc., przy czym wielokrotnie w ciągu dnia robi to 29 proc. z nich, a codziennie - 30 proc. 28 proc użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji raz na tydzień.

Urządzenia mobilne są bardzo często wykorzystywane jako wsparcie w procesie zakupowym. 55. proc użytkowników tabletów i 59 proc. użytkowników smartfonów deklaruje, że wykorzystuje je w tym celu. Zakupy poprzez urządzenia mobilne robi 31 proc. posiadaczy komputerów, 15 proc. użytkowników tabletów oraz 11 proc. posiadaczy smartfonów, natomiast nie wyklucza takiej możliwości odpowiednio 39 proc., 22 proc. i 24 proc. respondentów.

Wartość reklamy mobilnej w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyniosła 18 mln zł po wzroście o ok. 95 proc. w skali roku.  

red