SEO konsultacje – idealne rozwiązanie dla dużych firm

SEO konsultacje – idealne rozwiązanie dla dużych firm Svilen Milev / stock.xchng

Czy korporacje i duże przedsiębiorstwa, które posiadają własny dział marketingu, powinny współpracować z niezależnymi agencjami SEO? To nie jest jedno z tych oczywistych pytań, na które można chórem odpowiedzieć tak lub nie.

To pytanie, które w wielu osobach budzi wątpliwości. Z jednej strony bowiem skoro posiada się własne grono pracowników, które na co dzień zajmuje się kwestią promocji firmy, to w jakim celu rozpoczynać współpracę z kimś z zewnątrz?

Z drugiej jednak strony – internet rządzi się własnymi prawami, które zmieniają się w zastraszającym tempie. Żeby więc być widocznym w sieci i wyróżnić się z miliona innych podmiotów, trzeba dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom. Miejscem, w którym z pewnością będą szukać, jest najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka – Google. A czy istnieje ktoś, kto lepiej niż SEO specjaliści poznał zasady jej działania?

Większość właścicieli dużych przedsiębiorstw woli, żeby firma sama odpowiadała na swoje potrzeby, niż podejmowała współpracę z podmiotami zewnętrznymi – jest to bowiem dużo wygodniejsze i tańsze rozwiązanie. Warto jednak podkreślić, że nie zawsze odznaczające się największą skutecznością. W takiej sytuacji najlepszym wyjściem jest model opierający się na SEO konsultacjach, kiedy to specjaliści zatrudnieni w zewnętrznej agencji tworzą strategię działania dla pracowników firmy, przez którą zostali wynajęci.

Na czym polegają konsultacje?

Wszystko zaczyna się od przeprowadzenia audytu SEO. Jego celem jest sprawdzenie dotychczasowej kondycji strony www należącej do klienta.

Nieprawidłowa jej optymalizacja, niedopasowana do wytycznych największej wyszukiwarki na świecie – Google, może stać się realną przeszkodą w procesie pozycjonowania. Kolejnym etapem konsultacji jest stworzenie listy zmian, które należy wprowadzić na stronie, aby lepiej przystosować ją do świata internetu. Taką listę tworzy się na podstawie przeprowadzonego wcześniej audytu. Zasugerowane przez SEO specjalistów zmiany przeprowadzane są już przez wewnętrznych pracowników firmy. W tym miejscu mogą się jednak pojawić komplikacje, mowa przede wszystkim o niedokładnym wykonaniu zmian zasugerowanych przez agencję SEO, co może niekorzystnie wpłynąć na kolejne kroki stawiane na drodze pozycjonowania. Eliminacją tego typu trudności powinien zając się właściciel firmy.

Dopiero po odpowiedniej optymalizacji strony można przejść do budowania strategii działania – to również zadanie zewnętrznej agencji SEO. Jest to najważniejszy punkt całych konsultacji, ponieważ to właśnie na tym etapie tworzy się plan działania, rozważa różne scenariusze, sprawdza poczynania konkurencji i dobiera najodpowiedniejszy program zadań. Później wszystko leży już po stronie wewnętrznych specjalistów, którzy w oparciu o model zaproponowany przez konsultantów przeprowadzają proces pozycjonowania.

Końcowym etapem SEO konsultacji jest zbadanie efektów działań przeprowadzonych przez wewnętrznych pracowników firmy, a następnie przekazanie wyników klientowi – w razie jakichkolwiek wątpliwości konsultant ma obowiązek omówienia poszczególnych punktów raportu.

Kiedy zasięgnąć opinii konsultantów?

Z SEO konsultacji warto skorzystać nie tylko w razie problemów z osiągnięciem celów założonych przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania, ale także między innymi przed rozpoczęciem prac nad tworzeniem nowej strony www. Zdecydowanie bowiem szybciej można osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce od początku tworząc witrynę zgodną z postawionymi przez Google wymogami, niż starać się zmienić taką, która wcześniej nie była wysoko klasyfikowana przez roboty wyszukiwarek.

Tak naprawdę wszystkie zmiany wprowadzane na stronie internetowej powinny być konsultowane z SEO specjalistami, ponieważ nawet eliminacja z pozoru nic nie znaczącego elementu może okazać się ważna dla pozycji strony na liście wyników wyszukiwania. Architektura treści czy nawigacja wewnętrzna to tylko mały ułamek tego, na co zwracają uwagę roboty wyszukiwarki wędrując po danej stronie internetowej. Mimo że nie można do końca przewidzieć ich ruchów, to jednak wiadomo, jakie elementy usprawniają im pracę i zachęcają do częstszych odwiedzin.

Skuteczna pomoc na wyciągnięcie ręki

Wiele osób nie korzysta z usług oferowanych przez agencje seo, ponieważ posiada własny zespół odpowiedzialny zarówno za optymalizację strony, tworzenie tekstów, jak i zdobywanie linków zewnętrznych.

Często okazuje się jednak, że efekty, jakie uzyskuje taki zespół są zdecydowanie niższe niż oczekiwania pracodawcy. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest zasięgnięcie porady u profesjonalistów, którzy w oparciu o posiadaną wiedzę teoretyczną i doświadczenie, a także dzięki przeprowadzonemu audytowi strony www są w stanie zbudować skuteczną strategię działania w sieci.

Agencje SEO mogą występować w roli zewnętrznych konsultantów, którzy nie będą bezpośrednio wykonywać optymalizacji i pozycjonowania strony klienta, będą za to tworzyć plan działania dla wewnętrznych pracowników firmy, a następnie monitorować ich pracę.

Z SEO konsultacji mogą korzystać także firmy, które mimo iż prowadziły samodzielne działania mające na celu promocję w sieci, to jednak z nieznanych im przyczyn, nie udało im się osiągnąć zamierzonych efektów – potrzebują więc pomocy profesjonalistów.

www.gosocial.pl

Silence! Joanna Poczęsna