Sieć podbija każdy rynek!

Sieć podbija każdy rynek! Thiago Miqueias / stock.xchng

Internet zawojował każdy rynek. Połowa ludzi na świecie już z niego korzysta. Stanowi on obecnie źródło reklamy i promocji dla wielu przedsiębiorstw.

Koniec roku to czas podsumowań i analiz. Każda branża liczy zyski lub straty. Jaki był rok 2011 dla Internetu w Polsce? Odpowiedź jest krótka – sieć górą!

Internet w Polsce ma swój złoty czas. W tym roku świętował już 20-te urodziny. Za symboliczny początek sieci w naszym kraju uważa się dzień 17 sierpnia 1991 roku. Wówczas z baraku przed Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego do Centrum Komputerowego Uniwersytetu w Kopenhadze został wysłany pierwszy polski e-mail. Na 20-te urodziny spływają same dobre wiadomości. Internet jest w Polsce coraz bardziej dostępny. Według statystyk, mamy już 18 milionów Internautów. Ponad połowa z nich ma swój profil na Facebooku. W sieci kwitnie również przedsiębiorczość, przede wszystkim handel. W e-sklepach do końca roku zostawimy 7,5 miliarda złotych. Liczby mówią same za siebie ale odłóżmy na chwilę statystyki.

Podobne artykuły:

Czym Internet przyciąga swoich użytkowników?

Co takiego magicznego jest w sieci? Przede wszystkim łatwość… dostępu do informacji, znalezienia porady, nawiązania nowych znajomości, odświeżenia starych, zrobienia zakupów, zapłacenia rachunków, słuchania muzyki, oglądania teledysków i filmów, czytania książek i gazet, zaplanowania wakacji, publikowania, komentowania, wymiany opinii, prowadzenia działalności gospodarczej, poszukiwania pracy, załatwiania spraw urzędowych… itd., wymieniać można bez końca. Każdy znajdzie coś dla siebie – to jest właśnie magia Internetu. I trudno z tego nie korzystać.

Promocja i reklama

Z popularności Internetu korzystają też oczywiście firmy, które w sieci coraz częściej chcą się reklamować. Kryzys finansowy spowodował wprawdzie cięcia budżetów promocyjnych, ale skutki tych cięć odczuwają jedynie media tradycyjne (prasa, radio, telewizja, outdoor). Ogólna sytuacja ekonomiczna na razie na pewno nie zaszkodziła Internetowi. Tutaj dynamika wzrostu jest bardzo wysoka. Z badań wynika, że wartość polskiego rynku reklamy online w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych (przy całkowitej wartości rynku reklamy w wysokości ponad 3,5 miliarda złotych). Jest to o jedną czwartą więcej, niż w analogicznym okresie z ubiegłego roku.

Jeszcze niedawno działania promocyjne w sieci kojarzyliśmy głownie z banerami reklamowymi na różnych stronach i portalach internetowych. To najstarsza forma promocji w sieci. Wirtualna reklama przez lata jednak ewoluowała. Statyczne reklamy odchodzą powoli do lamusa. Wypierane są bowiem przez nowoczesne, dynamiczne kreacje oraz reklamy video. Bardzo popularna wydaje się być reklama w wyszukiwarkach (SEO/SEM). Niektóre firmy decydują się jeszcze na nowoczesne formy e-marketingu, takie jak: social media marketing, blog marketing czy marketing wirusowy. Co przyciąga reklamodawców do wirtualnego świata? Wyjaśnienie jest proste – w sieci są już prawie wszyscy. Łatwo dotrzeć do grupy docelowej, promocja w Internecie jest relatywnie tania i – co potwierdza doświadczenie – najbardziej efektywna. Inne korzyści płynące z promocji w sieci to interaktywność oraz dostępność precyzyjnych narzędzi, które pozwalają na mierzenie efektywności działań.

Powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w sieci, to właściwie nie istniejesz jest coraz bardziej uzasadnione. Internet od dłuższego już czasu jest tym medium, które napędza wzrost całej branży mediowej w Polsce. W pierwszej połowie 2011 roku odpowiadał za ponad 60% wzrostu całego rynku reklamowego. Kto tego nie wykorzysta, może tylko stracić.

Podobne artykuły:


Greta Klubowicz Your Image S.A.