Sieci do łowienia pieniędzy, czyli afiliacje

Sieci do łowienia pieniędzy, czyli afiliacje shutterstock

Sieci afiliacyjne działają w oparciu o techniki marketingu efektywnościowego. Wystarczy dołączyć do programu partnerskiego i promować treści konkretnej marki.

Czym są sieci afiliacyjne? To model, którego głównym założeniem jest rozpowszechnianie treści reklamowej konkretnej firmy na znacznej liczbie stron internetowych mniejszych partnerów. Dzięki sieciom afiliacyjnym przede wszystkim zyskuje się nowych klientów, ale też wzrasta rozpoznawalność marki.

Czy to działa? Jakiś czas temu przez media branżowe, ale i też głównego nurtu, przetoczyła się dyskusja o tym, jak bloger Michał Szafrański, który pisze, jak oszczędzać pieniądze i je rozsądnie wydawać, pochwalił się, że zarobił na afiliacji 69 tysięcy złotych w 8 dni. Jak? Na początku opublikował artykuł, w którym zrecenzował Lokatę Bezkarną w banku BGŻ Optima. W treści wpisu był umieszczony link, z którego można było się przenieść na stronę banku i złożyć wniosek. Zrobiło to mnóstwo osób, z których 1153 założyły lokaty. Bank zyskał ponad tysiąc nowych klientów, a bloger zarobił sumę, która znacznie przewyższa średnią krajową.

Tu są pieniądze

Według badania AdEx realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska po pierwszym półroczu 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7% i wynoszą już prawie 1,5 miliarda złotych. Tendencja jest rosnąca, więc biorąc udział w programach partnerskich, będzie można zarabiać coraz więcej. To dobry sygnał dla marek, które zyskają nowe platformy afiliacyjne i kolejne sposoby docierania do konsumentów. Sami partnerzy, czyli osoby takie jak Michał Szafrański, będą jeszcze lepiej promować treści reklamowe, bo będzie to dla nich realne źródło dochodu. Rozszerza się również liczba programów afiliacyjnych. W Polsce mamy ponad 30 sieci afiliacyjnych, które poszerzają ofertę, a wciąż pojawiają się kolejne.

Podobne artykuły:

Dlaczego reklamodawca powinien skorzystać z sieci afiliacyjnych? Przede wszystkim dlatego, że ten rodzaj marketingu jest rozliczany za efekt, więc nie płaci za coś, co nie zostało wykonane. Niskie są też koszty obsługi, bo to podwykonawcy biorą na siebie kwestię dotarcia do potencjalnych klientów. Partnerzy za to doceniają sieci afiliacyjne za prostotę ich działania. Zasady współpracy są jasne: jeśli na przykład ich czytelnik ma wejść na bloga, kliknąć w link i kupić lokatę, to za to dostaną pieniądze. Mają też do dyspozycji wiele narzędzi, które ułatwiają docieranie do nowych kontrahentów. Dlatego właśnie dla agencji performance marketingowych istotne powinny być takie rozwiązania jak sieć afiliacyjna– jak np. dla agencji Accado.

Sieć afiliacyjna sprzedaje

Performance marketing to bardzo dobre rozwiązanie dla tych, którzy liczą na jasne warunki współpracy reklamowej oraz chcą mierzalnych efektów. Żeby skutecznie wykorzystać sieć afiliacyjną, dobrze zdecydować się na działania agencji zatrudniającej zespół odpowiednio przeszkolonych specjalistów, która zagwarantuje zadowalające rezultaty kampanii prowadzonych w sieci.