Słowa, którym lepiej szybko podziękować

Słowa, którym lepiej szybko podziękować antony_mayfield/flickr.com

Jeżeli komunikujemy tak jak wszyscy, znaczy to tyle, że nie jesteśmy w stanie zakomunikować niczego. Dlatego tak ważne są słowa i zwroty, o których jak najszybciej powinniśmy zapomnieć.

Czy można o innowacyjności w firmie mówić, używając najbardziej wyświechtanych słów?

- Bardzo proszę by w tekście, który będziecie Państwo wysyłać mediom, na pierwszym planie zaznaczyć, że nasza oferta jest zawsze indywidualnie dopasowana do Klienta – mówi prezes spółki X.

Drugi często dorzuca:

- Uważam, że to co powinno zainteresować dziennikarzy to innowacyjność naszego produktu. A na pytanie z czym powinna się kojarzyć marka, kluczowi menedżerowie odpowiadają: z profesjonalizmem, indywidualnym podejściem do Klienta i innowacyjnością.

No to zaczynamy przygodę!

Sztuka opowiadania o tym, co robimy w biznesie i jacy jesteśmy, polega na tym, byśmy potrafili o tym opowiedzieć inaczej niż inni. Sukces to proste słowa, najlepiej takie, które nie padają w dziesiątkach rozmów telefonicznych i na setkach spotkań biznesowych. Zrobiłam eksperyment i zapytałam ludzi z mojego otoczenia biznesowego jakie frazy i zwroty są najbardziej ich zdaniem wyświechtane, a zatem takie, które w ich poczuciu nie komunikują niczego. I co wyszło z takiego rankingu? Sami zobaczcie:

  • Dedykowana oferta
  • Skontakujemy się z Panią
  • Indywidualne podejście do Klienta
  • Oferta szyta na miarę
  • Innowacyjny produkt
  • Elastyczna oferta
  • Klient jest dla nas najważniejszy
  • Klient nasz Pan
  • Właśnie nad tym pracujemy. 

Jeżeli komunikujemy tak jak wszyscy, znaczy to tyle, że nie jesteśmy w stanie zakomunikować niczego.

Rzeczą nie do przyjęcia i grzechem podstawowym jest to, że bywają zarządzający, którzy oczekują by tego typu stwierdzenia pojawiały się także w komunikacji medialnej spółki.

Spółki komunikują dzisiaj, że są innowacyjne, a ich oferta jest zawsze skrojona na miarę. „Innowacyjność języka”, jakim się posługują, wzorcowo na te cechy wskazuje.

A zatem tym słowom już dziękujemy!

KoboldPR - Agencja Public Relations Aleksandra Ślifirska