SMS-y rozpalą gorączkę świątecznych zakupów

SMS-y rozpalą gorączkę świątecznych zakupów www.fotolia.pl

Nadchodzi czas świątecznego szaleństwa zakupowego. Okres przedświąteczny oznacza również zwiększony ruch SMS-ów. Klienci sieci telekomunikacyjnych wyślą ich w grudniu o co najmniej 50 proc. więcej niż rok temu.

Początek grudnia to dla polskich konsumentów okres najbardziej intensywnych zakupów. Według raportu „Zakupy świąteczne 2015”, który opracowała firma Deloitte, 43 proc. Polaków właśnie wtedy będzie poszukiwać upominków pod choinkę dla swoich najbliższych. W tym roku polski konsument planuje wydać na święta 1282 zł – 11 proc. więcej, niż w rok temu. Większość świątecznych zakupów dokonają w sklepach stacjonarnych, w których przeciętny Polak zostawi 841 zł. Zakupy upominków dokonają przede wszystkim w galeriach handlowych i domach towarowych. Coraz więcej pieniędzy, zwłaszcza na prezenty, polscy konsumenci wydają w Internecie. W kanale online poszukają przede wszystkim prezentów, za które według danych Deloitte zapłacą średnio 229 zł. Przede wszystkim w tym roku Polacy zamierzają w tym roku wydawać pieniądze w bardziej świadomy sposób. 34 proc. respondentów Deloitte wskazało, że planuje ograniczyć zakupy dokonywane pod wpływem impulsu.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

In Fact PR Marcin Dulnik