Strona internetowa

Strona internetowa Image courtesy of by KROMKRATHOG/FreeDigitalPhotos.net

Strona internetowa musi być atrakcyjna dla klientów, a więc przede wszystkim stale aktualizowana i dobrze prowadzona.

Aby strona internetowa spełniła swoje zadanie muszą się znaleźć wszystkie niezbędne elementy związane z nawigacją, odpowiednio dobrane elementy treści oraz mechanizmy pozwalające na komunikację z klientami.

Strona internetowa firmy edukacyjnej musi być przejrzysta i opatrzona w stonowaną grafikę. Bardzo ważne jest odpowiednie dobranie treści – będzie ona miała wpływ na pozycjonowanie.

Podobne artykuły:

Sprzedaż produktów edukacyjnych

Układ Twojej strony internetowej będzie zależał przede wszystkim od tego, jakie produkty edukacyjne będziesz oferował swoim klientom. Zależnie od tego potrzebować będziesz mechanizmu logowania, systemu obsługującego płatności online, sklepu internetowego, na stronach którego będą dostępne e-booki, płyty, książki itp. Bardzo przydatnym mechanizmem będzie wielokrotny autoresponder. Dzięki niemu będziesz mógł planować wysyłkę maili nawet na kilka miesięcy do przodu. Jeżeli chodzi o elementy treści, to na stronie będą się musiały znaleźć wszelkie niezbędne informacje dotyczące oferty Twojej firmy/placówki, opis i regulamin korzystania z zawartości. Bardzo przydatnym elementem – z punktu widzenia pozycjonowania strony – będzie też dołączenie krótkiego serwisu – np. zbioru artykułów odnoszącego się do tematyki produktów edukacyjnych. 

Kontakt z klientami

Prowadząc edukację online – niezależnie od jej formy – musisz zadbać o to, by zapewnić dobrej jakości komunikację z klientami. Dlatego też musisz hołdować zasadzie szybkiego odpowiadania na e-maile. Pamiętaj, że kontakt z klientami jest także elementem marketingu i ma wpływ na postrzeganie marki. Jeżeli masz już zalogowanych użytkowników, to zadbaj o to, by otrzymywali oni regularnie newslettera z najnowszymi informacjami dotyczącymi produktów edukacyjnych i planowanych przedsięwzięć. Taki newsletter powinien trafiać do Twoich klientów przynajmniej raz w tygodniu. Aby był powód do jego wysłania musisz po pierwsze zadbać o to, by mieć nowe propozycje (nowe  produkty), a po drugie – twórz darmowe artykuły lub porady, które będą przydatne Twoim klientom. Postaraj się także o to, byś reklamę swojej firmy wraz z np. podlinkowanym artykułem mógł rozesłać korzystając z newsletterów rozsyłanych z innych stron internetowych do internautów, którzy należą do Twojej grupy docelowej.

Strona czy serwis

To, czy Twój biznes będzie w Internecie reprezentowany przez stronę lub rozbudowany serwis, zależy przede wszystkim od tego, jak wiele produktów oferujesz i na jaką skalę planujesz swój biznes. Niemniej jednak, niezależnie od tego jestem zwolennikiem rozbudowania serwisu. Dzięki temu będziesz miał większe możliwości rozbudowania oferty, a jednocześnie taka strona jest zazwyczaj bardziej atrakcyjna dla internautów i lepiej świadczy o stojącym za nim biznesie lub instytucji.

Edukacja 24 godziny na dobę

Dzięki Internetowi możesz oferować produkty edukacyjne przez okrągłą dobę. Z kolei internauci mogą z nich korzystać w dogodnym dla siebie czasie. Jest to ogromna zaleta Internetu, a związana jest z tym oszczędność czasu, elastyczność i możliwość dostosowania trybu nauki do własnych potrzeb.

Podobne artykuły:


Nowoczesna Firma S.A. Ryszard Jórczak