Szukamy sposobów na tańsze zakupy. Młodzi chcą zjeść, starsi kupić sprzęt

Szukamy sposobów na tańsze zakupy. Młodzi chcą zjeść, starsi kupić sprzęt en.wikipedia.org

Jak pokazuje raport kodyrabatowe.pl, kupowanie na wyprzedażach czy regularne korzystanie ze zniżek to codzienność przeciętnego polskiego konsumenta. Nie wymaga to specjalnej ekwilibrystyki, stąd robią to niemal wszyscy, bez względu na wiek i płeć.

Wśród osób, które poszukują kodów rabatowych i promocji największą popularnością cieszą się zniżki w McDonalds i KFC oraz ubrania od Cropp i ze sklepu Zalando – wynika z najnowszego opracowania kodyrabatowe.pl. Tylko w ciągu ostatniego roku z platformy skorzystało ponad 5 mln Polaków.

Młodzi lubią jeść

Najmłodsze osoby z analizowanej przez kodyrabatowe.pl grupy (18–24 lata) są bardzo zainteresowane kodami rabatowymi i promocjami w miejscach, gdzie można zakupić posiłki – szczególnie McDonalds i KFC (odpowiednio 1. i 2. miejsce pod względem popularności). Wysoko znalazł się również serwis Pyszne.pl (9. miejsce) oraz sieć restauracji North Fish (11. miejsce).

Dla osób w wieku powyżej 45. roku życia Pyszne.pl i inne tego typu serwisy do zamawiania jedzenia przez internet praktycznie nie istnieją. – Nawet gdyby osoba w wieku 50 lat dostała 50-proc. rabat na posiłki w Pyszne.pl, to prawdopodobnie nie byłaby nim zainteresowana. W Polsce dopiero wyrabiają się nawyki jedzenia poza domem i zamawiania posiłków online. Starsze pokolenia ich nie mają i to świetnie widać w naszym badaniu – komentuje Szymon Dobosz, prezes kodyrabatowe.pl.

Kobiety czytają książki

Nie jest zaskoczeniem, że mężczyźni w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych kodów i promocji mają aż pięć sklepów ze sprzętem RTV/AGD: kolejno Morele.net, Agito.pl, X-kom.pl, OleOle.pl i mediaexpert.pl. U kobiet poczesne miejsca w TOP 10 znalazły oczywiście dodatkowe dwa sklepy z ubraniami – H&M oraz House.

Co ciekawe, to kobietom zależy na obniżeniu cen przejazdów Polskim Busem i to kobiety szukają rabatów i promocji w Empik.com. To akurat potwierdzają badania czytelnictwa w Polsce z 2014 r., z których wynika, że to kobiety więcej czytają. Aż 76 proc. rabatów wykorzystanych na zakup książek pochodzi z zaledwie dwóch sklepów – Empik.com (44 proc.) oraz należącego do tej samej grupy Gandalf.pl (32 proc.).

Starsi kupują sprzęt

Zniżki i kody dostępne na kodyrabatowe.pl do BonPrix.pl cieszą się ogromną popularnością w dwóch najstarszych grupach wiekowych: 55–64 i u osób powyżej 65. roku życia. – Nasza analiza tylko potwierdza inne badania, pokazujące, że najstarsi internauci przekonali się już zarówno do czynności okołozakupowych – takich jak szukanie rabatów czy sprawdzanie cen w porównywarkach, jak i samych zakupów przez internet – przyznaje Szymon Dobosz z kodyrabatowe.pl. Według lutowego badania SW Research z zakupów przez internet korzysta już niemal 64 proc. internautów powyżej 50. roku życia. Wysoko we wszystkich grupach wiekowych znalazły się marki: Zalando.pl Cropp.pl, Reserved. Starsi internauci nie byli zainteresowani zniżkami w takich sklepach jak House, a najmłodsi omijali łukiem BonPrix.

Podobne artykuły:

Najmłodsi (w badaniu osoby w wieku 18–24 lata) mają z reguły najmniej. A sprzęt kosztuje. Nawet rabaty i promocje nie są w stanie ich skusić do tego, by dokonać zakupu czegoś, na co ich (jeszcze) nie stać. Stąd miejsce takich sklepów jak rtveuroagd czy Agito.pl w tej grupie (odpowiednio 15. i 20.) wyraźnie odstaje od miejsc, które te sklepy zajmują w grupie osób w wieku 45–54 (rtveuroagd - miejsce 3., Agito – miejsce 6.).

Metodyka opracowania: Dane pochodzą z analizy wykorzystanych kodów i promocji przez ponad 500 tys. użytkowników kodyrabatowe.pl w okresie styczeń–luty 2015 r.

Tadeusz Skrzypczak