Technologia w służbie reklamy – jak agencje reklamowe wykorzystują rozwój technologiczny do tworzenia przekazów reklamowych

Technologia w służbie reklamy – jak agencje reklamowe wykorzystują rozwój technologiczny do tworzenia przekazów reklamowych whitepress.pl

Międzynarodowe koncerny i firmy decydują się na tworzenie przekazów i komunikatów reklamowych wykorzystujących dobra najnowszej technologii. Nowe i stare formy reklamy toczą batalię o odbiorcę, z której zwycięsko zdają się wychodzić te pierwsze.

Przekazy reklamowe, szczególnie below the line, coraz częściej wykorzystują dobra, jakie przynosi rozwój technologii. Działania marketingowe zorientowane na konkretnego odbiorcę sięgają po rozwiązania technologiczne po to, by uatrakcyjnić nie tylko formę przekazu, ale i treść. W jaki sposób najnowsza technologia wykorzystywana jest przez agencje reklamowe w tworzeniu przekazów?

Virtual Reality

Tym, co od razu nasuwa się na myśl, jest technologia wirtualnej rzeczywistości, która przez ostatni czas zdążyła podbić już rynek i znaleźć swoją, dość dużą, grupę odbiorców. Identyfikacja marki, produktu lub firmy z tą technologią może przynieść wiele korzyści wizerunkowych, a sam przekaz będzie o wiele łatwiej zapamiętywalny, bowiem najważniejszą jego częścią jest dostarczenie użytkownikowi rozrywki.

Na czym polega jednak wirtualna rzeczywistość? Pod kątem odbierania przekazów reklamowych jest to zwykłe oglądanie komunikatu, z tym że dzięki wykorzystaniu gogli zapewniających bardzo wysoki poziom imersji odbiorca odnosi wrażenie, że znajduje się w środku danego wydarzenia, które dzieje się tuż przed jego oczami. Takie odczucie zapewnione jest przez możliwość oglądania przekazu w 360 stopniach oraz wysoki poziom field of view (pola widzenia).

Potencjał technologii VR, szczególnie dla koncernów i firm z międzynarodową rozpoznawalnością jest ogromny, głównie ze względu na to, że przedsiębiorstwa te dysponują budżetami reklamowymi o odpowiedniej wielkości, dlatego w zupełności mogą pozwolić sobie na tego rodzaju eksperymentowanie.

Social media

Media społecznościowe również są przejawem technologii, a raczej powszechnego dostępu do niej. Nie należy się więc dziwić, że wiele kampanii reklamowych dostosowanych jest do specyfiki społecznościówek. Warto w tym miejscu powiedzieć o konwergencji – przekazy reklamowe publikowane w mediach społecznościowych bardzo często stworzone są z myślą o oglądaniu ich w 360 stopniach.

Tak wysoki poziom konwergencji nie tylko technologii w służbie reklamy, ale również samych mediów społecznościowych, pozwala sądzić, że dzisiaj najlepszym miejscem do reklamowania się jest Internet. Stare media zdają się przegrywać reklamową batalię – coraz więcej osób odchodzi od prasy, radia i telewizji na rzecz Internetu, mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych.

Nie sposób nie zauważyć paraleli pomiędzy rozwojem Internetu a rozwojem form przekazów i komunikatów reklamowych. Z tego właśnie względu Internet będzie o wiele atrakcyjniejszą platformą do publikowania reklamy – z drugiej strony telewizja czy radio, nie wspominając w ogóle o prasie – mają zamkniętą drogę rozwoju, co jest związane oczywiście ze specyfiką ich funkcjonowania. Nowe programy telewizyjne nie będą w stanie przyciągnąć tak wielu odbiorców, jak ogólnodostępna technologia VR w Internecie.


Artykuł przygotowany przez innowacyjny system do rezerwacji online Bookero - rezerwacja przez jedno kliknięcie.