Telepraca. Z dala od szefa, ale pod kontrolą

Telepraca. Z dala od szefa, ale pod kontrolą sxc.hu

Można sprawdzać pracownika także w domu – wyjaśnia wątpliwości czytelnika ekspert Dziennika GP.

Zastanawiam się nad zatrudnieniem w swojej firmie osób pracujących zdalnie. Jak taka współpraca powinna wyglądać? Jak skutecznie zarządzać personelem, nadzorować jego pracę? – pyta czytelnik.

Telepraca – czyli co? 

Podstawę prawną do zatrudnienia pracownika w formie telepracy stanowi art. 675 Kodeksu Pracy.Praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Telepracownikiem, zwanym też e-pracownikiem lub pracownikiem zdalnym, jest osoba, która wykonuje pracę w wyżej wymienionych warunkach i przekazuje pracodawcy wyniki pracy, w szczególności za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. E-pracamoże być wykonywana w domu pracownika lub poza jego miejscem zamieszkania - w miejscu przeznaczonym do telepracy tzw. telecentrum. Dopuszczalna jest także forma mieszana.

W dobie nowoczesnych technologii większość zawodów można wykonywać bez konieczności przebywania w biurze. Bardzo często wiąże się to z pracami projektowymi, tworzeniem stron internetowych aplikacji, obsługi ecommerce. Najbardziej przyjazny tej formie zatrudnienia jest sektor ICT. Pracownikami zdalnymi najczęściej są księgowi, graficy, programiści, webmasterzy, copywriterzy, analitycy finansowi i tłumacze. Dużą popularnością praca zdalna cieszy się wśród grup zawodowych związanych z obrazem i dźwiękiem, działalnością marketingową oraz artystyczną.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów