Trendy na rynku badań komunikacji

Trendy na rynku badań komunikacji burak çakmak - Fotolia

Garść wniosków z raportu AMEC „International Insights Business Study 2013”.

Międzynarodowy rynkek badań komunikacji to pojęcie szersze niż sam monitoring mediów, bo zawiera w sobie także raporty i analizy medialne (tworzone na podstawie tegoż), ale również inne projekty badawcze, które mają na celu zmierzenie efektów działań komunikacyjnych. Otóż AMEC, czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Pomiaru i Oceny Komunikacji, prowadzi regularny sondaż organizacji członkowskich. W ostatnich dniach ukazał się raport z wynikami najnowszej edycji.

Potrzebny monitoring social media

Badanie pokazało, że za 12% wzrostem w branży media intelligence stoi przede wszystkim gwałtowny wzrost zapotrzebowania na monitoring mediów społecznościowych. Również 91% organizacji członkowskich stwiedziło, że to zapotrzebowanie rośnie, a 70% twierdziło, że social media są krytycznym lub co najmniej bardzo ważnym czynnikiem przyszłych sukcesów biznesowych.

Branża media intelligence rozwija się stabilnie – 74% firm stwierdziło, że ich dochody wzrosły. Zaledwie 6% firm zaraportowało spadek swoich dochodów. Kryzys w niektórych regionach hamował jednak wzrost, co stwierdziło aż 59% organizacji. Niektóre z nich wskazywały również, że częstsze były oczekiwania klientów co do obniżenia cen (62%). 

Podobne artykuły:

Anna Miotk