Trzy sposoby na usprawnienie działań marketingowych Twojej firmy za pomocą systemu CRM

Trzy sposoby na usprawnienie działań marketingowych Twojej firmy za pomocą systemu CRM materiały PR

Każda kampania reklamowa zawierająca przekaz marketingowy nieodpowiedni dla grupy jej odbiorców najczęściej kończy się fiaskiem. Dlatego tak ważne jest jak najlepsze dopasowanie komunikatu do wyselekcjonowanych wcześniej użytkowników.

Aby dotrzeć z naszą usługą do szerokiego grona klientów niezbędna jest wszechstronna wiedza o jego potrzebach, nawykach i oczekiwania dotyczących produktu czy usługi, którą mu oferujemy. Szczegółowymi informacjami na ten temat należy jednak umiejętnie zarządzać. Jakie możliwości w tym zakresie oferuje nam oprogramowanie CRM? 

Wiele agencji marketingowych przyznaje, że gromadzenie i porządkowanie danych, a także dokładne analizy i generowanie statystyk okazuje się być o wiele łatwiejsze z odpowiednio wdrożonym oprogramowaniem CRM (Customer Relationship Management). Jak jednak umiejętnie z niego korzystać już na etapie pozyskiwania klienta oraz późniejszego zarządzania projektami? Sprawdź 3 możliwości wykorzystania tego systemu podczas działań promocyjnych na rzecz Twojego przedsiębiorstwa. 

1. Pozyskiwanie nowych kontrahentów i zamówień

Wykorzystując funkcjonalność typu workflow oraz zarządzanie sprzedażą w obsłudze klienta możesz na bieżąco wprowadzać skrypty z ankiet i rozmów przeprowadzanych z klientami. Pomoże Ci toskompletować niezbędne informacje o konsumentach, a na ich podstawie będziesz mógł przedstawić im idealnie przygotowaną ofertę. Dzięki tej samej funkcji CRM będziesz mieć także wgląd do wszystkich zleceń i możliwość koordynowania zarówno aktualnej sprzedaży jak i perspektyw czy też planów biznesowych. 

2. Modyfikacja zadań na odległość

Działania marketingowe i czynności mające na celu pozyskanie i utrzymanie przy Twojej marce jak największej ilości zadowolonych kontrahentów wiążą się zwykle ze współpracą zdalną z ekspertami w danej dziedzinie oraz pracą w międzynarodowym środowisku. Poprzez sieć z każdego zakątka świata istnieje możliwość nadzoru i modyfikacji projektów przypisanych do poszczególnych pracowników lub działów. Jeden z modułów CRM pozwala kierować wieloma zadaniami na odległość i dostosowywać zakres uprawnień dla każdego uczestnika. Dyspozycje można dzielić na etapy, dodawać im ograniczenia czasowe oraz załączać do nich niezbędną dokumentację.

3. Sprawne raportowanie ​

Tworzenie treści o charakterze reklamowym oraz bilansów sprzedażowych z pomocą systemu CRM odbywa się o wiele szybciej i przyjemniej. Dzięki modułom kreatora raportów czy archiwum możesz znacznie efektywniej zarządzać wszelką dokumentacją w Twojej firmie. Generator dokumentów z gotowymi szablonami umożliwi Ci sprawne przygotowanie oferty, cennika, ulotki reklamowej. Filtruj, sortuj i umieszczaj dane dotyczące klientów i prosperowania przedsiębiorstwa na wykresach, aby wizualizować je w sposób przejrzysty i precyzyjny. Importuj cenne raporty w postaci arkusza kalkulacyjnego.

Tekst powstał we współpracy z: http://www.chromecrm.com/crm/

Artykuł partnera