Tworzenie i pozyskiwanie treści (contentu)

Tworzenie i pozyskiwanie treści (contentu) Image courtesy of by phanlop88/FreeDigitalPhotos.net

Budując swój serwis, blog lub stronę internetową stajemy przed koniecznością wypełnienia jej treścią. Czasami chodzi jedynie o opisy produktów, ale czasem musimy regularnie uzupełniać ją większymi lub mniejszymi artykułami.

Generalnie można mówiąc o dwóch źródłach contentu, którym możemy wypełnić nasz serwis/blog internetowy: są to źródła własne i zewnętrzne.

Źródła wewnętrzne

Jeżeli jesteś specjalistą lub pasjonatem w jakiejś dziedzinie, masz doświadczenie w jakimś praktycznym (lub teoretycznym) obszarze wiedzy - możesz wszystkie te wiadomości wykorzystać, jako treść i informację przydatną dla użytkowników twojej strony. Oczywiście, ważny będzie układ tej informacji, co związane jest z celem istnienia tej strony - rozrywka, biznes, hobby, edukacja itp. Dlatego też ważne jest, abyś dokładnie przemyślał co, gdzie i w jakiej kolejności - także czasowej - powinno się na Twojej stronie pojawić. Jeżeli stron będzie związana z jakimś procesem rozciągniętym w czasie - struktura oczywiście pojawi się sama (np. blog poświęcony budowaniu łodzi mieszkalnej, w który co dziennie pojawiają się informacje, spostrzeżenia, przemyślenia i fachowe rady - od etapu projektu po wykonanie i eksploatację).

Podobne artykuły:



Strony praktyków są nieocenionym źródłem wiedzy dla internautów - niezależnie, czy dotyczą remontu mieszkania czy technik relaksacji. W każdym przypadku możesz wzbogacić bazę artykułów, które dostępne są na Twojej stronie, dając możliwość zamieszczania tekstów dotyczącej poruszanej tematyki internautom odwiedzającym twój adres www. Dzięki temu także nawiązujesz dodatkowe kontakty, a Twoja strona szybko się rozrasta - co ważne jest także z punktu widzenia marketingowego - jeżeli trafiasz do określonej grupy docelowej i masz duża oglądalność, Twoja strona staje się atrakcyjna dla reklamodawców, możesz także wymieniać się treścią z innymi serwisami w zamian za np. przelinkowanie, co także zwiększa ruch na Twojej stronie. Taka baza wiedzy może być pożądana na każdej stronie firmowej - cokolwiek oferuje Twoja firma, może to być powód do zbudowania bazy wiedzy, ściągającej potencjalnych klientów a także reklamodawców. 

Źródła zewnętrzne

Budując serwis internetowy, blog itp. możesz także korzystać ze źródeł zewnętrznych. Możesz kupować gotowe artykuły od ich autorów, zamawiać je lub pozyskiwać z innych stron. Jest to praktykowane zwykle w przypadku budowania serwisów informacyjnych - ogólnych lub branżowych. W tym przypadku musisz zaproponować odpowiednią stawkę honorarium lub inną korzyść, która byłaby ekwiwalentem pozyskanej treści (np. link i logo serwisu źródłowego na stronie).

Budowanie serwisu jedynie z treści opartej o już istniejąca na innych stronach lub z nich pozyskanej mija się jednak z celem, bo podstawową wartością każdego produktu informacyjnego jest oryginalność i wyjątkowość - dlatego tez treść pozyskaną ze stron należy wykorzystywać tylko uzupełniająco.

Warto podkreślić, że treść można pozyskać także oferując w rozliczeniu np. produkty lub usługi (np. szkolenia). Dzięki temu unikamy angażowania gotówki, a jeżeli produkt lub usługa ma znaczną wartość, możemy w zamian otrzymać większą ilość contentu.

Podobne artykuły:


Ryszard Jórczak Nowoczesna Firma S.A.