UOKiK liczy na pomoc przy śledztwie w sprawie Programu Lojalnościowego Lyoness

UOKiK liczy na pomoc przy śledztwie w sprawie Programu Lojalnościowego Lyoness www.sxc.hu

UOKiK poszukuje osób, które mogą posiadać informacje o funkcjonowaniu Programu Lojalnościowego Lyoness. Od stycznia 2013 roku Urząd prowadzi postępowanie dotyczące podejrzenia założenia i prowadzenia piramidy przez Lyoness Europe AG w Szwajcarii.

Lyoness Europe AG jest organizatorem programu o nazwie Program Lojalnościowy Lyoness, w ramach którego oferuje uczestnikom możliwość otrzymania korzyści materialnych, które są uzależnione od wprowadzenia przez nich innych osób do programu, pod warunkiem uprzedniego wpłacenia przez uczestników Programu zaliczek na zakup bonów lub kart podarunkowych partnerów handlowych Lyoness bądź dokonania zakupów u partnerów handlowych Lyoness. Zdaniem UOKiK, takie działanie może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową.

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym: nieuczciwą praktyką rynkową jest zakładanie, prowadzenie lub propagowanie systemów promocyjnych typu piramida, w ramach których konsument wykonuje świadczenie w zamian za możliwość otrzymania korzyści materialnych, które są uzależnione przede wszystkim od wprowadzenia innych konsumentów do systemu, a nie od sprzedaży lub konsumpcji produktów.

Na potrzeby prowadzonego postępowania Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prosi osoby, które mogą posiadać informacje w zakresie funkcjonowania Programu Lojalnościowego Lyoness, o ich przekazanie na adres korespondencyjny Urzędu (Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa) z dopiskiem „Informacja Lyoness DDK”. Gwarantujemy ochronę danych osobowych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów