VI Kongres Sprzedaż, czyli spotkanie ekspertów

VI Kongres Sprzedaż, czyli spotkanie ekspertów Nowoczesna Firma

Ludzie, procesy, technologie to hasło VI Kongresu Sprzedaż, który odbył się 2-4 kwietnia w Warszawie.

Kongres Sprzedaż jest wyjątkowym, cyklicznym spotkaniem ekspertów obszaru sprzedaży, organizowanym przez Nowoczesną Firmę S.A.

VI edycja Kongresu Sprzedaż odbyła się w Warszawie w dniach 2-4 kwietnia 2014 pod hasłem „Ludzie, procesy, technologie”.

Na program Kongresu Sprzedaż złożyły się sesje plenarne, warsztaty oraz prelekcje w siedmiu ścieżkach tematycznych. Omawiano najbardziej aktualne trendy w sprzedaży, prezentowano nowoczesne technologie i skuteczne rozwiązania organizacyjne w sprzedaży. Uczestnicy kongresu mogli się dowiedzieć, m.in. w jaki sposób zostać liderem sprzedaży, jak zbudować efektywny i zmotywowany zespół handlowców, w jaki sposób zmaksymalizować zyski wykorzystując nowe możliwości technologiczne i różne kanały sprzedaży.

Na kongresie wystąpili wybitni trenerzy i eksperci ze świata biznesu.

Twój umysł jest jak magnes

Kongres otworzył inspirującą prelekcją Brian Tracy - guru sprzedaży, inspirujący mówca, autor książek i programów edukacyjnych, twórca Brian Tracy International oraz Brian Tracy University - jednego z największych portali edukacyjnych.

Brian Tracy omówił m.in. kluczowe czynniki sukcesu w sprzedaży, wyjaśnił, jak zarządzać priorytetami i planować pracę zespołu oraz podpowiedział, jak formułować jasne i ambitne cele oraz określać sposoby ich realizacji.

Wyjaśnił też, że kluczowe jest nasze nastawienie do sukcesu. - Stajesz się tym, o czym najczęściej myślisz, bo na zewnątrz zachowujesz się tak, jakie masz oczekiwania wewnątrz. Ważne jest również prawo przyciągania, bo kiedy wyraźnie wiesz, co chcesz osiągnąć i nastawiasz się na to, to okoliczności i ludzie ci sprzyjają. Twój umysł jest jak magnes, który przyciąga - dodał.

Brian Tracy Nowoczesna Firma

Brian Tracy podczas wystąpienia na Kongresie Sprzedaży

Praktyczne umiejętności użyteczne zawodowo

Podczas Kongresu Sprzedaż, swoją wiedzą i doświadczeniem podzielił się z uczestnikami również Robert Krool, mentor, diagnostyk, ceniony doradca biznesu oraz uznany ekspert w dziedzinie przywództwa i restrukturyzacji. Robert Krool jest również fundatorem i prezesem zarządu Fundacji LifeSkills oraz współtwórcą koncepcji LifeSkills zakładającej, że kluczowe dla sukcesu i rozwoju osobistego są praktyczne umiejętności użyteczne zawodowo i społecznie.

W prelekcji pt. "Lifeskills w kluczowych obszarach przywódczych i jak je zmierzyć" tłumaczył m.in., dlaczego ważne jest przeżywanie rzeczywistych emocji, omawiał mity na temat sukcesu i rozwoju oraz kładł nacisk na oddzielenie opinii i poglądów od rzeczywistej wiedzy. 

Na styku magii i biznesu

Uczestnicy kongresu wzięli również udział w inspirującym dialogu dwóch zgranych ze sobą mówców na styku świata magii i biznesu. Szymon Kudła, ekspert w zakresie przywództwa, innowacyjności i przedsiębiorczości w biznesie opowiedział o handlowcach czarodziejach, którzy w magiczny sposób generują nowe leady lub wyjątkowo skutecznie sprzedają kolejne produkty dotychczasowym klientom. Zapoznał słuchaczy z trikami sprzedażowymi stosowanymi przez handlowców.

Paweł Kluz, mówca i iluzjonista, zaprezentował triki ze świata iluzji. Obaj pokazali słuchaczom, że każda magia - zarówno w świecie handlowców jak i iluzjonistów - kryje określoną sekwencję działań i umiejętności, ciężką pracę i żmudne dążenie do mistrzostwa.

Zyski z systemu CRM

Michael Huspenina z firmy update software AG nakreślił zasady, jakimi należy się kierować przy wdrażaniu i stosowaniu w firmie systemu CRM – Wdrażanie często się nie udaje, bo kadra zarządzająca nie podkreśla zysków, jakie mogą mieć szeregowi sprzedawcy z korzystania z systemu CRM – mówił. - A handlowiec musi wiedzieć: „co ja z tego będę miał?”

Wskazał także, jakie są kolejne stopnie wdrażania CRM do firmy i co podczas nich należy robić, by pracownicy nie zniechęcili się do nowego narzędzia. Według niego kluczowa jest edukacja. – I to od najwcześniejszego momentu – mówił. – Niektórzy nasi klienci nawet wysyłali spersonalizowane kartki urodzinowe do pracowników – dodał. – Oczywiście nie w urodziny i z błędem. A na dole była krótka informacja o zaletach zarządzania danymi poprzez CRM.

Według niego należy w pełni korzystać z tak zwanych early adopters – ludzi, którzy szybko sięgają po najnowsze gadżety i technologie. – Oni mogą nauczyć innych handlowców korzystania oraz wskazać im, jakie są zalety tego systemu.

Opowiedział także o gamifikacji w CRM. – Jeden z naszych klientów stosuje grę CRM King – mówił. – Każdy handlowiec startuje jako chłop. W miarę zbierania punktów za rozmowy z klientami, sprzedaż i inne działania, może stać się kupcem, rycerzem lub lordem. Najlepszy uzyskuje tytuł króla lub królowej CRM. Oczywiście, oprócz korony w CRM, najlepszy handlowiec zdobywa inną nagrodę, na przykład wycieczkę, premię lub inną nagrodę.

kongres sprzedaży Nowoczesna Firma

Uczestnicy Kongresu Sprzedaży

Partnerami Kongresu Sprzedaż były firmy Brian Tracy International oraz update software AG.

Sponsorzy kongresu to: Antal International Sp. z o.o.Extended Disc Polska Sp. z o.o., K2 Consulting oraz firma SARE.

Uczestnicy kongresu z uwagą i zainteresowaniem śledzili kolejne wystąpienia, żywo dyskutowali z prelegentami, zadawali pytania oraz nawiązywali kontakty biznesowe podczas przerw kawowych i lunchu. Zapoznali się również z ofertą wystawców: 360sbc, Bonus Systems Polska SA, DOOR Group SA, Learn Up, Vistula, SALESmanago, Wydawnictwo MT Biznes oraz Weco Travel. 

Nowoczesna Firma S.A. Olimpia Wolf Konrad Budek