Projekt ma na celu popularyzację idei zarządzania przez kompetencje wśród małych i średnich przedsiębiorców, których to świadomość jej znaczenia jest dość niska. Przedsiębiorcy odczuwają mocną potrzebę rozwoju i pozyskiwania wiedzy w tym zakresie, jednakże potrzebują wsparcia w podejmowaniu działań, na którą to potrzebę skutecznie odpowiada PARP.
Zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwie
Podczas pierwszej sesji eksperckiej Monika Szymonek-Stec, właściciel Szymonek-Stec ACADEMY zaprezentowała dwie koncepcje w podejściu do rozwijania kompetencji: koncentrację na lukach i na talentach. Przedstawienie wad i zalet każdego z podejść oraz pokazanie w jakich sytuacjach i kiedy warto stosować jedno i drugie podejście w praktyce. Żadna z koncepcji nie jest lepsza lub gorsza, niewłaściwe jest stosowanie tylko i wyłącznie jednej w organizacji oraz niewłaściwe jest stosowanie w nieodpowiednich sytuacjach.
Metoda Insights Discovery
Michał Rutkowski, trener wewnętrzny z firmy Orinoko Szkolenia & Doradztwo opowiedział o bardzo popularnej metodzie stosowanej w tworzeniu profili kompetencyjnych wybranych pracowników. Insights Discovery daje wiedzę o czynnikach motywujących, obszarach rozwoju osobistego, o leżących w naszych preferencjach osobowościowych postawach i potrzebach przekładających się na relacje, jakie budujemy oraz na nasz styl działania.
Uczestnicy seminarium, podczas praktycznych ,mogli przekonać się jakie metoda ta ma zastosowanie w praktyce i jak ją wdrażać.
Jak sprawić, aby ludzie chcieli u nas pracować?
Employer Branding to wszelkie działania wewnątrz i na zewnątrz organizacji, służące budowaniu marki i wizerunku pożądanego pracodawcy. Firmom zależy na przyciągnięciu do organizacji jak najbardziej wartościowych pracowników, bo to właśnie pracownicy budują wartość firmy oraz powodują, że firma się rozwija i osiąga sukcesy.
Na obecnym etapie rozwoju praktyk EB w Polsce wiele firm stara się kopiować różnorodne działania rozpoznawane pod szyldem EB – co niestety często nie przynosi oczekiwanych rezultatów – informował ekspert ds. Employer Branding – Tomasz Byzia z BlitzProject Group. Skuteczny EB wymaga dogłębnego zrozumienia równania Growingu™, tzn. równania rozwoju organizacji oraz wynikających z niego kluczowych kompetencji wzrostowych. Dopiero w tym kontekście i na tej platformie możliwe jest przygotowanie skutecznej kompozycji działań, które w bardzo krótkim czasie prowadzą do wielkich rezultatów.
Jak rekrutować, zatrzymać i nie zwariować
Magdalena Mazur-Milewska, CEO w firmie Appformation Sp. z o.o. – powiadała o tym jak trudno jest pozyskać i utrzymać pracowników działu IT. Jest to problem, który w dzisiejszych czasach dotyka niemal wszystkich przedsiębiorców.
W dobie bardzo silnej konkurencji w rekrutacji talentów warto poznać skuteczne, stosunkowo tanie oraz (nie)typowe sposoby, żeby zatrudnić wartościowych pracowników. Standardowe metody jak nudne ogłoszenia o pracę niekoniecznie mają sens w sytuacji kiedy nasz wymarzony kandydat(ka) niekoniecznie zdaje sobie sprawę, że chce pracować w Twojej firmie.
Seminarium, przeplatane sesjami networkingowymi prowadzonymi przez Sebastiana Rorbacha z firmy XLINE Sp. z o.o., zakończyło się wspólnymi dyskusjami przy lunchu.