Wirtualni specjaliści z wyczuciem

Wirtualni specjaliści z wyczuciem http://all-free-download.com/

Nawet setka niewidomych osób może znaleźć pracę w Wirtualnym Contact Center, które ruszy dzięki dofinansowaniu z Unii - informuje Rzeczpospolita.

Wsparcie dla niewidomych na rynku pracy

Ponad czterdziestka niewdomych pracowników contact centers to uczestnicy II edycji unijnego projektu "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy". Teraz trzecia edycja projektu stwarza kolejną szansę aktywizacji zawodowej niewidomych - do września 2014 r. ma pomóc znaleźć zatrudnienie 300 osobom, z czego około stu w WWC.

W ramach projektu Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi (TOnO) w Laskach przygotowało m.in. profesjonalne stanowisko pracy przyjazne dla osób niewidomych i niedowidzących do świadczenia usług contact center (telesprzedaży czy obsługi punktów informacyjnych). Według Krystyny Koniecznej z TOnO, koordynatora projektu, na razie przeszkolono tam 24 osoby. Teraz partnerzy projektu (PFRON, TOnO oraz Polski Związek Niewidomych) liczą na zgłoszenia pracodawców zainteresowanych usługami Wirtualnego Contact Center. Przede wszystkim małych i średnich firm, których nie stać na inwestycje we własne infolinie.

W jakich branżach pracują niewidomi?

Ale osoby niewidome sprawdzają się też w telemarketingu, co potwierdza Andrzej Michelis, szef firmy Este z Bielska-Białej, który od dwóch lat zatrudnia ociemniałych specjalistów w telesprzedaży. Twierdzi, że to opłacalne rozwiązanie (75 proc. kosztów płacy jest dofinansowanych z PFRON), choć problemem jest biurokracja.
Można za to liczyć na zmotywowanych i dobrze wykształconych specjalistów.

Podobne artykuły: