Wizerunek firmy w sieci

Wizerunek firmy w sieci © jamdesign - Fotolia.com

Niewątpliwie celem każdej strony internetowej jest jak najwyższa jej odwiedzalność, ale skutkująca interakcją. Każda firma chce przecież zdobywać poprzez witrynę klientów.

Przeglądając strony firm lub sklepów internetowych często napotykamy się na błędy w prezentowanych treściach, nie działające zakładki lub ogólny chaos. Tak zastana witryna rodzi jedynie frustrację, jeśli poszukuje się rzetelnych informacji o usługach czy produktach danej firmy. Niedociągnięcia – choć budzą negatywne emocje – mogą być pomocne dla osób prowadzących własne strony internetowe. Przeglądanie witryn potraktuj więc jak lekcję z kreowania wizerunku w sieci.

Błędy na stronie

Niemal na każdej stronie internetowej znajdziemy defekty, jednak nie wszystkie są tak rażące, by całkowicie zniechęcić się do jej ponownego odwiedzenia. O ile literówki lub błędy stylistyczne i ortograficzne są przez nas traktowane z przymrużeniem oka, o tyle wygasłe linki, nieotwierające się zakładki i ładujące się godzinami prezentacje doprowadzają nas do szału. O jakie emocje przyprawiasz internautów odwiedzających twoją stronę? Wczuj się w rolę internetowego klienta i przejrzyj surowym okiem własną i konkurencyjne witryny. Oceń i porównaj szatę graficzną, funkcjonalność, informacyjność i skuteczność. Nie bój się wniosków i zmian na lepsze!

Podobne artykuły:

Pierwsze wrażenie

Chcą się wyróżnić niebanalnymi szablonami, jaskrawymi kolorami i szokować treścią. Nierzadko tworzą tzw „intro”, czyli prezentację o firmie lub produktach. Żeby wyróżnić się od konkurencji robią wszystko, ale nie zawsze z głową. Czy kosztowne strony internetowe przeładowane innowacjami zachęcają czy zniechęcają?

Jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie ma. Są to na pewno nietuzinkowe kreacje, które mają na celu wzbudzić u internauty określone emocje. Strona ma zatem zadanie skojarzyć się odbiorcy z czymś niepowtarzalnym lub zabawnym. Jeśli wszystko jest w granicach dobrego smaku, wzrok nie męczy się podczas szukania pożądanych treści, a intro ładuje się względnie szybko, to mamy szanse na zrobienie dobrego wrażenia na odbiorcach.

Grafika

Subtelna grafika, kilka zakładek i niedługie acz konkretne treści to sposób numer dwa na kreowanie wizerunku poprzez stronę internetową. Minimalistyczne witryny mają swoje zalety, ale i wady. Intuicyjna strona internetowa, proste kryteria wyszukiwania treści i uboga acz profesjonalna szata graficzna może dać użytkownikowi szybką odpowiedź na poszukiwane przez niego pytanie. Zaspokojenie potrzeby internauty to dobra droga do budowania pozytywnych relacji z odbiorcą, ale czy użytkownik po uzyskaniu odpowiedzi wróci jeszcze na naszą stronę, lub poleci innym?

Przesyt

Witryna naszpikowana informacjami, zakładkami, poradnikami, obrazkami, filmami itd... choć na pierwszy rzut oka wygląda chaotycznie (a w rzeczywistości wszystko ma swój porządek i ład), to dla pewnych grup odbiorców będzie to istny raj! Jeśli wszystko, co znajduje się na tej stronie jest ciekawe i nasycone interesującymi treściami mamy szansę na dłuższe odwiedziny, a nawet powroty do naszej strony. Jednak z nadmiarem informacji, obrazków i filmów też możemy przesadzić. Internauta może bowiem czuć się na takiej stronie zdezorientowany i opuści ją z poczuciem, że niczego się nie dowiedział.

Podobne artykuły:

Aptus S.C. 1