Woda idzie jak... woda i zalewa światowe rynki

Woda idzie jak... woda i zalewa światowe rynki Photo credit: AHMED... / Foter /

Jak czytamy w „Pulsie Biznesu”, według badań firmy Canadean w bieżącym roku po raz pierwszy światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije wynik napojów gazowanych, choć obie będą rosły.

Według Fiony Baillie, analityka Canadean: „Spożycie wody w Azji i Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku do tego grona dołączy również Europa Wschodnia”.

Jak informuje „Puls Biznesu”, świat coraz bardziej kocha wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się pod tym względem tempem wzrostu. W 2014 r. Polacy kupili prawie 3,4 mld litrów wody oraz 2,2 mld litrów napojów gazowanych. Dodatkowo dynamika sprzedaży wody w Polsce ma nie zwalniać. Jak czytamy w „PB”, w 2018 r. woda pod względem spożycia ma przebić obecnie najpopularniejszy z napojów, czyli piwo. Na rynku wciąż pojawiają się nowi gracze. Jednak według Bogdana Szladewskiego, wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie – Grupa PGU, w tej części napojowego rynku jest już bardzo ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek.

 

red.