Wolontariat pracowniczy – kapitalna wartość CSR

Wolontariat pracowniczy – kapitalna wartość CSR Sergey Nivens - Fotolia

Koncepcja wolontariatu pracowniczego jako narzędzia stymulującego zarządzanie organizacją.

Wolontariat pracowniczy (ang. Corporate Volunteering) to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego pracodawcy, który propaguje i umożliwia dobrowolne, społeczne zaangażowanie wśród swoich pracowników (na podst. definicji Instytutu Wolontariatu Pracowniczego). Wydaje się proste? Tak, jeżeli pamiętamy, że wolontariat pracowniczy to także złożony i wymagający program społeczny wspomagający zarządzanie i rewitalizujący kulturę organizacyjną w firmie. To inwestycja w kapitał społeczny przedsiębiorstwa. Jest ona obciążona, zwłaszcza w dobie kryzysu, piętnem oczekiwań, że przy małych nakładach firma za jednym zamachem zintegruje pracowników, podniesie jakość komunikacji w grupie pracowniczej, wprowadzi nową jakość w systemie rozwoju i motywacji pracowników. 

Podobne artykuły:

Wielu menadżerom wydaje się, że ludzie z natury chcą pomagać, a jeśli jeszcze mogą zadbać o własną równowagę praca-życie osobiste, czy pozycję w firmie, to zrobią to sami z logo firmy na plecach, a nawet za firmę. Że wystarczy jedno medialne wydarzenie. Nie wystarczy. Ten wielowymiarowy program angażuje zarówno czas - bo to długofalowy proces, energię – bo wymaga kompleksowego zaangażowania odpowiednich osób nim zarządzających, i wreszcie pieniądze – bo system wsparcia pracownika w społecznym działaniu kosztuje. Dobra wiadomość jest taka, że to inwestycja, która dobrze ulokowana, mądrze zaprojektowana i zarządzana, procentuje.

Izabela Dyakowska