Zakaz reklam wykańcza apteki

Zakaz reklam wykańcza apteki Nithya Ramanujam / stock.xchng

Zakaz reklamy aptek, wprowadzony na skutek starań Naczelnej Rady Aptekarskiej, przyczynia się do ich upadku. Od początku roku zamknięto ich już aż 200 – pisze „Puls Biznesu”.

Obostrzenia mają zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Argumentem osób opowiadających się za zakazem reklamy aptek i leków, jest niezgodność takich praktyk z kodeksem etycznym farmaceuty.

Spora część ekspertów z branży, podkreśla jednak, że wprowadzone zmiany, hamują rozwój polskiego rynku aptecznego. Ich utrapieniem są m.in. kuriozalne wyroki sądów. Jeden z nich uznał za reklamę obniżkę ceny leku nierefundowanego, mimo że nie obowiązuje ich sztywna stawka urzędowa.

Ten sam zarzut postawiony został członkom Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET, którzy chcieli wziąć udział w akcji wpierającej rodziny wielodzietne. W ramach programu mieli oni zaproponować tym rodzinom leki nierefundowane w niższych cenach, co zostało uznane za reklamę przez administrację farmaceutyczną. 

Redakcja