10 warunków strony tworzącej dobry wizerunek

10 warunków strony tworzącej dobry wizerunek Image courtesy of by renjith krishnan/FreeDigitalPhotos.net

Znaczenie pierwszego wrażenia jest często kluczowe dla sukcesu.

Odpowiedni tekst lub hasło może sprawić, że potencjalny klient przeczyta całą zawartość strony. Z kolei tekst w konwencji „jesteśmy najlepsi i najtańsi na świecie, bo jesteśmy super” może sprawić, że klient już na początku uzna stronę za karykaturalną i zrezygnuje z dalszych odwiedzin.

10 warunków strony tworzącej dobry wizerunek:

  • krótki, łatwy do wymówienia i adekwatny adres,
  • łatwa nawigacja,
  • spójność graficzna,
  • bieżąca aktualizacja,
  • zgodność kodu ze standardami W3C,
  • wyróżnianie się spośród tysięcy stron o podobnej tematyce,
  • wiarygodność,
  • wartość dodana,
  • interaktywność i personalizacja treści
  • szybkie wczytywanie

Jeśli strona WWW spełnia powyższe wymagania, może być zgłoszona do konkursów. Nagroda w takim konkursie dodaje stronie i jej podmiotowi prestiżu.

Odpowiedni tekst

Warto jeszcze poświęcić akapit tekstowi, który znajduje się na stronach, a konkretnie na stronie głównej. Jest to często niedoceniane przez twórców, a przecież to, czy odbiorca strony na niej pozostanie, często zależy od tekstu, który go przywita. Odpowiedni tekst lub hasło może sprawić, że potencjalny klient przeczyta całą zawartość strony. Z kolei tekst w konwencji „jesteśmy najlepsi i najtańsi na świecie, bo jesteśmy super” może sprawić, że klient już na początku uzna stronę (a w konsekwencji jej podmiot) za karykaturalną i zrezygnuje z dalszych odwiedzin. Zatem znaczenie pierwszego wrażenia jest często kluczowe dla sukcesu.

Error 404

W Google można natrafić na strony, na których nie znajdziemy nic poza komunikatem „Error 404, page not found”, gdyż np. zawarty pod danym adresem artykuł nie był już aktualny i administrator go usunął albo konstrukcja strony była zmieniana i stare adresy podstron przestały obowiązywać. Często wówczas odbiorca ma wrażenie, że podmiot strony jest niewiarygodny — albo już nie istnieje, albo ma bałagan. Bardzo podobny problem zdarza się z winy użytkownika, gdy wpisze błędnie adres strony.

Podobne artykuły:

Takie złe wrażenie można jednak zniwelować. Wystarczy, że pod adres domeny ustawisz wyświetlanie się góry strony wraz z menu, bez względu na to, jaki nieprawidłowy adres podstrony by się wpisało w pasek przeglądarki.

Posłużę się przykładem strony mojej firmy. Portfolio jest dostępne pod adresem www.cntech.pl/portfolio, lecz gdyby podczas wpisywania adresu namieszał jakiś chochlik i zamiast „portfolio” byłoby słowo „portolio”, pojawi się strona z naszym logo, hasłem, menu oraz standardowym komunikatem, że strona nie została odnaleziona (rysunek 3.4). Dzięki widocznemu i aktywnemu menu można próbować ją odnaleźć. Przede wszystkim jednak użytkownik otrzymuje jasny sygnał: strona wciąż działa, co w przypadku strony firmowej oznacza: „jeszcze się nie zwinęli”.




(kliknij obrazek aby go powiększyć)


Rysunek 3.4. Jak radzić sobie z błędem 404


Innym rozwiązaniem, które ociera się o niedziałającą stronę, jest wstawienie strony tymczasowej. W sytuacji, gdy chcesz stworzyć nową witrynę, która będzie skomplikowana, możesz dużo utracić, jeśli rozpoczniesz jej promocję (np. pozyskiwanie partnerów handlowych), a w sieci nic jeszcze nie będzie widoczne. Wówczas dobrze jest zrobić stronę tymczasową z logo firmy, krótkim opisem, czym firma się zajmuje i przede wszystkim z danymi kontaktowymi.

Podobne artykuły:

Grupa Wydawnicza HELION SA Onepress.pl