Akademia E-biznesu w Lublinie

Akademia E-biznesu w Lublinie nf.pl

25 października 2012 r. w Hotelu Victoria, odbędzie się konferencja z cyklu „Akademia E-biznesu”, której organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Powoli zbliżamy się do końca cyklu spotkań e-przedsiębiorców, które od września realizujemy we wszystkich wojewódzkich miastach Polski.

Całość spotkania będzie transmitowana na portalu www.web.gov.pl.

Tym razem zaproszeni prelegenci podzielą się swoim doświadczeniem, a także udzielą uczestnikom cennych wskazówek na temat: „wdrożenia systemu B2B”. Spotkanie rozpocznie Bogusław Weryński (Sekwencja Sp. z o.o.), posiadający doświadczenie z zakresu wdrażania systemów informatycznych. Rozwinie w niej zagadnienie analizy przedwdrożeniowej. Odpowie między innymi na następujące pytania: w jakim celu wykonujemy analizę przedwdrożeniową? jak i kto powinien ją przeprowadzać? A także na czym powinna być oparta dobra analiza przedwdrożeniowa? Podczas wystąpienia będzie również podjęty temat analizy przedwdrożeniowej w kontekście wyboru funkcjonalności.
Kolejnym ekspertem będzie Mateusz Kurleto (NEOTERIC), który wyjaśni co składa się na koszty wdrożenia, m.in. koszty analizy, koszty poszukiwania rozwiązań, koszty zakupu licencji. Opowie też dlaczego system dedykowany może być bardziej opłacalny, a także wyjaśni na czym polega  najlepsze rozwiązanie, jakim jest łączenie kilku modeli dostarczania oprogramowania, specjalizacja systemów oraz ich integracja.
Następnym prelegentem będzie dr Andrzej Bobyk z firmy Ideopolis sp. z o.o – ekspert i konsultant w wielu projektach z dziedziny informatyki i telekomunikacji. Swoją prezentację rozpocznie od analizy potrzeb firmy w zakresie infrastruktury wewnętrznej w kontekście wdrożenia technologii B2B - identyfikacji tego, co firma już posiada (jeśli nie zaczyna od zera) i określenie potrzeb (m.in.  okablowanie strukturalne, komputery, serwery wewnętrzne, storage, backup, urządzenia peryferyjne itp.). Omówi także kosztowe podejście do budowy infrastruktury wewnętrznej, zwracając uwagę na to, kiedy opłaca się zakup za gotówkę, kiedy leasing a kiedy wynajem poszczególnych elementów infrastruktury. Wytłumaczy także jak wyglądają koszty utrzymania infrastruktury wewnętrznej tj. m.in. media (m.in. łącze internetowe, energia, koszty ludzkie, helpdesk, koszty administratora serwerów). Odpowie na pytanie: co warto mieć w firmie, a co outsourcować? Na zakończenie przedstawi kwestie związane z komunikacją pomiędzy systemami B2B partnerów, w tym koszty związane z serwerami, łączem internetowym, hostowaniem itp.
Na spotkaniu będą obecni również inni eksperci: Sławomir Pawłowski z firmy Assecco Business Solutions, który odpowie między innymi na następujące pytania: dlaczego warto inwestować w B2B? Co cechuje "dużego" i "małego" dostawcę usług B2B? Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy? Jakie są trendy ewolucji rozwiązań B2B? Prezentacja będzie prowadzona przez pryzmat doświadczeń firmy Asseco Business Solutions na rynku integracji biznesowych. Sławomir Frąckowiak (Exant Software) podzieli się swoją szeroką wiedzą i doświadczeniem związanym z zaawansowanymi technicznie przedsiębiorstwami produkcyjnymi oraz handlowymi. Omówi rodzaje aplikacji B2B dostępne na rynku. Dokona porównania aplikacji desktopowych i www. Omówi również sposób korzystania z aplikacji www oraz możliwości nowoczesnych aplikacji.
Spotkanie zakończy Wincenty Kurczuk (Eksim), na przykładzie projektu realizowanego w ramach finansowania unijnego podejmie następujące zagadnienia: Przesłanki, którymi kierowała się firma, ubiegając się o dofinansowanie PARP. Omówi efekty uzyskane w wyniku wdrożenia jednolitego zintegrowanego systemu informatycznego B2B klasy ERP w trzech przedsiębiorstwach. Następnie opisze działania i wdrożone systemy informatyczne. Prezentacje zakończy omówieniem planów na najbliższych pięć lat m.in. w zakresie utrzymania i rozwoju aplikacji.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Wystarczy się zarejestrować na stronie www.web.gov.pl.

Cykl konferencji „Akademia e-biznesu” jest organizowany przez PARP w ramach kampanii edukacyjnej promującej zagadnienia związane z e-biznesem, dotacje na e-biznes (tzw. Działania 8.1 i 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka). W październiku i listopadzie we wszystkich miastach wojewódzkich całego kraju odbędą się konferencje prezentujące pełny cykl życia e-usługi i technologii B2B. Ich podsumowaniem jest II Ogólnopolskie Forum E-biznesu „Ekspansja Zagraniczna”, które będzie miało miejsce w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego, a zaplanowane jest na 27 listopada. Wszystkie konferencje są transmitowane on-line www.web.gov.pl/transmisja. Można tam tez znaleźć zapis wideo z wszystkich dotychczasowych konferencji.
Kampania to kolejny projekt PARP skierowany do szerokiej grupy obecnych i przyszłych e-przedsiębiorców, instytucji e-biznesu wspierających przedsiębiorców oraz do wszystkich zainteresowanych tematyką ICT.

II Ogólnopolskie Forum E-biznesu i  16 konferencji wojewódzkich współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Więcej informacji na temat kampanii i organizowanych spotkaniach można uzyskać http://www.web.gov.pl/aktualnosci/19_1996.html. 

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Chałas, tel. 22 379 47 53 lub e-mail: katarzyna.chalas@obserwatorium.pl, Fundacja Obserwatorium Zarządzania
Paweł Skowera, tel. 22 201 87 55 lub e-mail: pawel_skowera@parp.gov.pl, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Portal „Wspieramy e-biznes” www.web.gov.pl.