Bo Kobieta Sukcesu tkwi w każdej z nas

Bo Kobieta Sukcesu tkwi w każdej z nas nf.pl

W dniach 26 -27 sierpnia w Warszawie zrealizaowany został prestiżowy projekt - konferencja i warsztaty : Kobieta – Lider: Kariera, Harmonia, Wizerunek, adresowany do Pań pragnących rozwijać swoje  osobiste i zawodowe możliwości. Organizatorem projektu jest portal wiedzy dla biznesu - Nowoczesna Firma.  Spotkanie stało się inspirującym miejscem wymiany doświadczeń między kobietami aktywnymi zawodowo,osiągającymi sukcesy na najwyższych szczeblach zarządzania.

W ramach wydarzenia przygotowane zostały prelekcje w formie paneli dyskusyjnych, prelekcji eksperckich oraz prezentacje unikatowych case studies wdrożonych przez kobiety w największych instytucjach finansowych polskich i międzynarodowych. Podczas konferencji gościliśmy wybitnych specjalistów reprezentujących m.in. takie firmy jak: Cisco Systems Polska, Eli Lily Polska Sp. z o.o., Siemens Sp. z o.o., Microsoft Sp. z o.o. i Oriflame Poland Sp. z o.o.. Dzięki nim możliwa była odpowiedź na kluczowe pytania - jak skutecznie i mądrze budować swoją karierę, jak pogodzić życie zawodowe z prywatnym oraz jak odpowiednio kształtować własny wizerunek.

Konferencja rozpoczęła się wystąpieniem Pauli Wąsowskiej (Dyrektor na Europę Środkową i Wschodnią, Cisco Systems/IBSG), która przedstawiła uczestniczkom zagadnienie przywództwa. Zgodnie z wynikami badań HBR – o sukcesie przywódczym decydują: geny, osobowość, ciężka praca, inteligencja, doświadczenia, wychowanie, wspierające środowisko i okoliczności. Nie istnieją jednak dane, które pokazałyby na bezpośredni związek wpływu genów na bycie liderem. Wpływają one na neuroprzekaźniki i gospodarkę hormonalną organizmu, które w pewnej mierze kształtują naszą osobowość i zachowania. Odnotowany został wysoki poziom testosteronu i serotoniny u osób nastawionych na przewodzenie ludźmi. Większą wagę należy przyłożyć jednak do procesu wychowania, w którym kształtowane są cechy funkcjonowania w grupie.  W zarządzaniu ważna jest także inteligencja, a co się z nią wiąże myślenie zbieżne i rozbieżne. Myślenie rozbieżne opisuje proces myślowy zakładający wiele punktów widzenia i obejmujący liczne możliwości problemu, bez troski o "poprawną" odpowiedź czy jej "logiczny" sens. Coraz częściej – własnie dzięki wychodzeniu poza sztywne schematy – w firmach rodzą się najlepsze pomysły – które wielokrotnie stają się początkiem sukcesu. Doskonałym tego przykładem jest firma: iPod, Google, Smart czy Twitter.

Podczas konferencji odbyły się także panele dyskusyjne. Pierwszy z nich poświęcony został tematyce kariery kobiety w męskim świecie.  Prelegentki podjęły próbę zastanowienia się m.in. nad pułapkami czyhającymi nad na kobiety na drodze do sukcesu oraz budowaniu własnej marki na rynku. Kobiety w swojej pracy powinny wykorzystywać swoje naturalne talenty – miękkie kompetencje i empatyczność  -  mówi Beata Wojciechowska (Eli Lilly Polska). Są sytuacje, gdy  należy jednak zapomnieć o cechach kobiecości, mieć niezbędny entuzjazm, twardość i upór w postępowaniu. Musimy pracować nad naszym częstym poczuciem niskiej wartości, musimy wiedzieć jak „umieć się sprzedać” – dodaje Magdalena Dziemidek (Targi Lipskie, Prezes Zarządu). Dzisiejsze kobiety liderzy potrafią inspirować swoich pracowników, zespołowo nimi zarządzać, wspólnie podejmować decyzje i jasno komunikować cele organizacyjne. Są to główne cechy kobiet – dlatego też do nich należy przyszłość w biznesie.

Kolejny panel dyskusyjny poświęcony został tematyce harmonijnej równowagi między życiem zawodowym i osobistym. Work – life balance stanowi niezwykłe wyzwanie, któremu w dzisiejszych czasach sprostać muszą zarówno pracownicy jak i pracodawcy.  Równowaga to rzecz absolutnie indywidualna, należy zastanowić się nad jakością naszego czasu – mówi Anna Tkaczyk (Oriflame Poland Sp. z o.o.). Organizacja nie ma obowiązku dbania o nasze poczucie równowagi, każdy z nas musi zapracować na to sam. Przykładem jest firma Microsoft, gdzie docenia się odpowiedzialnych pracowników, którzy potrafią  kreować własne życie na wielu płaszczyznach. Istnieją także programy, które wspierają pracowników po powrocie np. z urlopu macierzyńskiego (tzw. „Working parent”). Dzięki m.i. elastycznym godzinom pracy -  pracownicy mają możliwość łatwiejszego pogodzenia dwóch ról i przez to stają się bardziej efektywni w tym co robią.
 
Podczas wydarzenia wystąpiły także Magda Mołek oraz Agata Passent – które poruszyły aspekt roli mediów w kreowaniu wizji kobiety sukcesu. Każda z panelistek przedstawiła inną, własną perspektywę: przedstawicielki stacji telewizyjnej oraz felietonistki wypowiadającej się głównie na łamach prasy. Dzięki takiemu ujęciu temtu uczestniczki mogły odnieść współpracę z gigantami medialnymi do pracy w dużych korporacjach oraz przedyskutować kwestię wartości, o jakie warto walczyć w swoich miejscach pracy. Nie obyło się także nad refleksją nad faktycznym zapotrzebowaniem ze strony kobiet na programy prezentujące wysoki poziom merytoryczny zamiast stricte komercyjnej rozrywki.

Na konferencji rozlosowane zostały atrakcyjne nagrody, które ufundowane zostały przez Partnera  Projektu – firmę GoGift. Drugiego dnia  wydarzenia odbyły się interesujące warsztaty poświęcone tematyce komunikacji, pracy nad stresem i świadomym rozwojem duchowym.

Kontakt prasowy:
Małgorzata Stępień, Dział Marketingu Nowoczesnej Firmy Sp. z o.o.
E-mail: malgorzata.stepien@nf.pl, tel.: 22 314 14 62
Polecam:www.kobietawbiznesie.nf.pl

Nowoczesna Firma S.A.