Budowanie marki od nowa

Budowanie marki od nowa nf.pl

Martin Lindstrom jest Duńczykiem, wybitnym ekspertem w dziedzinie budowania relacji. Jest twórcą rewolucyjnej strategii marketingowej, dla której punktem wyjścia stało się spostrzeżenie, że butelka Coca-Coli, ze względu na charakterystyczny kształt, jest rozpoznawana także wtedy, gdy zabraknie na niej logo firmy. Lindstrom odrzuca stare zasady, sprowadzające się do budowy marki z niejasnych reklam i przekazów kreujących świadomość odbiorcy. W to miejsce proponuje tworzenie jej od nowa, z udziałem wszystkich zmysłów, a nie tylko wzroku czy słuchu. Metodologia Duńczyka pomogła wielu firmom z listy Fortune 100 osiągnąć świetne rezultaty w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Strategia przedstawiona została w książce „Brand sense”. Podczas wczorajszego seminarium w Warszawie, Lindstrom dowodził, że reklamy telewizyjne są coraz mniej skuteczne: to skutek szumu informacyjnego, w którym ginie przekaz. Gdyby go jednak związać z kształtem, zapachem lub smakiem, byłby zapamiętany znacznie lepiej i na dłużej. Przykładem są linie lotnicze Singapore Airlines, zajmujące miejsce w światowej czołówce, choć podróżni nie kojarzą logo przewoźnika. Firma zbudowała swoją markę na dwóch wyróżnikach – kolorystyce strojów personelu pokładowego oraz zapachu gorących ręczników, które zawsze są w samolotach.

PRoto.pl