Burger King inwestuje 100 tys. zł we współpracę z polskim blogerem

Burger King inwestuje 100 tys. zł we współpracę z polskim blogerem nf.pl

Polski Burger King przygotowuje projekt komunikacyjny, oparty wyłącznie o platformy społecznościowe i video online. Budżet projektu, który potrwa ponad miesiąc, wyniesie 100 tysięcy złotych. To będzie pierwsza tak intensywna kampania e-PR i digital tej marki, wykorzystująca social media oraz pozwalająca fanom Burger King na aktywne kształtowanie kolejnych etapów akcji. Szczegóły przedsięwzięcia zostaną ogłoszone wkrótce.

Dotychczasowe działania marki osiągnięte na polu social media zainspirowały marketerów Burger King w Polsce do przeprowadzenia kompleksowego projektu wizerunkowego opartego wyłącznie o kanały social media. Osią projektu będzie znany bloger, który wystąpi w nim jako ambasador marki, a najważniejszymi kanałami komunikacyjnymi staną się: Facebook, YouTube, a także blogosfera. Głównym narzędziem komunikacji będzie video online, którego rozprzestrzenianie się w sieci będzie osobno monitorowane. Po zakończeniu projektu Burger King przedstawi wszystkie kluczowe wskaźniki sukcesu oraz efekty wizerunkowe dla marki.

„Popełnilibyśmy grzech zaniechania, gdyby taka marka jak Burger King nie wykorzystała ogromnego potencjału, jaki tkwi w social media – mówi Daniel Kasper, Brand President marki Burger King w Polsce. – Ogromne powodzenie naszego polskiego fan page na Facebooku i zaangażowanie fanów w komunikację z marką, nie tylko nas pozytywnie zaskoczyło, ale również zainspirowało do rozszerzania działań prowadzonych głównie w kanałach social media.”

Dla marki Burger King media społecznościowe są naturalnym środowiskiem do prowadzenia komunikacji z klientami. Jedną z pierwszych i najgłośniejszych akcji Burger King w social media był „Whopper Sacrifice”, aplikacja na Facebooku, która wywyższyła miłość fanów do Whoppera ponad wirtualne przyjaźnie. Zachęceni sukcesem tej kampanii, polscy marketerzy marki Burger King w lutym 2010 roku uruchomili fan page marki na Facebooku, który w ciągu 3 tygodni zdobył 1000 fanów. Fan page Burger King, który obecnie lubi ponad 8.300 użytkowników Facebooka, jest głównym kanałem komunikacji z sympatykami marki. Za jego pośrednictwem prowadzone są akcje wspomagające promocje w restauracjach (np. Big King XXL czy Grilled Chicken), badania klientów odnoszące się do wyboru smaku kolejnego burgera, a nawet służy jako skrzynka kontaktowa dla klientów Burger King chcących złożyć reklamację.

Partnerem technologicznym projektu jest Samsung. Za działania na Facebooku i You Tube odpowiada agencja faceADDICTED, a wsparcie PR projektu zapewnia agencja Solski Burson-Marsteller.

Nowoczesna Firma S.A.