Coaching w biznesie działa – podsumowanie pierwszej edycji Kongresu Coaching

Coaching w biznesie działa – podsumowanie pierwszej edycji Kongresu Coaching nf.pl

Pierwsza edycja Kongresu Coaching – spotkania praktyków coachingu biznesowego i menedżerów zarządzających ludźmi  odbyła się 4 i 5 października w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Spotkanie, którego orgazniatorem była Nowoczesna Firma S.A. przebiegło pod hasłem „Coaching biznesowy przewagą konkurencyjną firmy”.

 

Celem Kongresu była prezentacja najciekawszych wdrożeń coachingu w polskich organizacjach, a także wymiana doświadczeń z tego zakresu. Prelegenci i uczestnicy wspólnie poszukiwali odpowiedzi na pytania w jaki sposób  coaching zwiększa wskaźniki biznesowe firmy, w podnosi sprzedaż, rozwiązuje kryzys w firmie czy buduje markę dobrego pracodawcy.  Spotkanie rozpoczęło się porannym warsztatem, dr. Marcina Fabjańskiego z 47minds.com, który zaproponował uczestnikom kilka ćwiczeń pozwalających  wprowadzić mózg w stan optymalnego działania. Wykonane kilkukrotnie zadanie pozwala  wykształcić umiejętność panowania nad stresującymi sytuacjami nie tylko dnia codziennego.

Sesje plenarne rozpoczęła dr Ewa Woydyłło-Osiatyńską – psychoterapeutka, dr. psychologii klinicznej, która wskazała kluczowe różnice między terapią a coachingiem - coaching w przeciwieństwie do terapii, zorientowany jest na teraźniejszość i aktywność. Prelegentka nawiąząła także do Emploee Assistance Program – idei, która zrodziła się w latach 40-ych XX w w USA jako sposób wczesnej  interwencji wobec osób nadużywających alkoholu. Z biegiem lat koncepcja rozwinęła się jako prewencja problemów pracowników z zakresu  mental health (agresja, depresja, konfliktowość i tp.). „Zdrowy i zadowolony pracownik, to  zdrowe miejsce pracy” - podsumowała swoje wystąpienie dr. Woydyłło-Osiatyńska.

Podczas konferencji obyły się dwa panele dyskusyjne. W  pierwszym udział wzięli byli menedżerowie zarządzający, dziś aktywni coachowie - Romualda Kępa – były prezes zarządu Pramerica, Piotr Ciepliński – były dyrektor handlowy Lucent Technologies Polska oraz Ewa Trybuchowicz, która zarządzała departamentami szkoleń w firmach branży farmaceutycznej i finansowej. Goście kolejnego panelu komentowali wyniki badań na temat coachingu i mentoringu w Polsce.  Udział w dyskusji wzięli  Maja Chabińska- Rossakowska, dyr. ds. personalnych i członek zarządu DHL Express, Joanna Sadowska, dyrektor Departamentu Szkoleń i Rozwoju, bank Zachodni WBK oraz Marek Ignyś, Training Manager Sales Force Exellence, Bayer Schering Polska.

Prelekcje w drugiej części dnia to trzy ścieżki tematyczne:  efektywne wsparcie sprzedaży, konkurencyjność przez rozwój oraz wizerunku marki.  O skutecznym rozwijaniu umiejętności prowadzenia coachingu przez menedżerów mówił m.in. Andrzej Borczyk - dyrektor personalny Microsoft, który podzielił się swoim doświadczeniem  z budowania kultury coachingowej, osiągania długofalowych celów oraz sztuki oddziaływania na postawę pracowników.

O coachingu, jako sposobie na realizację celów biznesowych organizacji mówili przedstawiciele firmy PwC – Tomasz Miłosz - dyrektor personalny oraz Ola Jopyk - Acting Development Leader. Ich prelekcja podpowiadała,  jak stworzyć wewnętrzny zespół coachów i wykorzystać ich w rozwoju i wewnętrznej promocji  talentów z wysokim potencjałem. W trakcie kongresu zostały też zaprezentowane studia przypadków takich firm, jak: Kraft Foods Polska, American Tobbacco Polska, DHL Express, Makro Cash and Carry czy Grupy Żywiec.

Drugiego dnia Kongresu odbyły się praktyczne warsztaty.

Partnerem projektu była firma Coaching Center, sponsorem Grupa HPR Patroni branżowi tegorocznej edycji to:  ICF Polska, EMCC Poland,  ICC Poland, patroni medialni:  Magazyn Personel i Zarządzanie, Magazyn Manager MBA, Radio PIN oraz sieć ARBOinteractive.

Więcej informacji: kongrescoaching.pl

Nowoczesna Firma S.A.