Członkowie PSPR angażują się w Program Edukacyjny PR w Budownictwie

Członkowie PSPR angażują się w Program Edukacyjny PR w Budownictwie nf.pl

Szkolenia pracowników powoli stają się standardem wśród firm usługowych. Mają one charakter zamknięty lub otwarty. Kształcenie pracowników z zakresu public relations miały do tej pory charakter ogólny, i kierowane był głównie do branż pokrewnych lub stricte biznesowych. Obecnie powstaje coraz więcej inicjatyw, które kierują swoją ofertę pod konkretne branże.

Firmy branży budowlanej znacznie rzadziej niż inne, dostrzegają potencjał Internetu i narzędzi PR. A przecież każdemu przedsiębiorstwu potrzebna jest obecnie strona internetowa, która musi być dobrze widoczna. Potrzebne jest stałe informowanie i dystrybuowanie informacji dotyczących firmy do mediów. I przede wszystkim konieczne jest podejmowanie działań w postaci istnienia w miejscach, gdzie gromadzą się odbiorcy komunikatów tejże firmy - mówi dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Z pomocą narzędzi public relations przedsiębiorstwa budują swój profesjonalny wizerunek, który staje się coraz ważniejszy dla funkcjonowania firm w branży budowlanej.
- Wielu przedsiębiorców chciałoby zaistnieć w Internecie, ale nie znają odpowiednich narzędzi albo nie potrafią się nimi posługiwać. To także dla nich powstał Program Edukacyjny PR w Budownictwie – tłumaczy Wiktor W. Kammer z Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie.

Program Edukacyjny PR w Budownictwie skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw branży budowlanej. Do właścicieli, pracowników działu marketingu oraz do ludzi, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą, promocją wizerunku firmy wśród potencjalnych klientów.

- Oceniamy, że budownictwo to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów rynkowych. Z jednej strony kryzys gospodarczy, z drugiej nieustający popyt na nowe inwestycje. To wszystko wpływa na dużą dynamikę zmian w sektorze. Pojawiają się nowe firmy, marki. Wzrasta konkurencja. W takim środowisku istnieje ogromna potrzeba prowadzenia regularnej komunikacji z rynkiem. Każda marka powinna „umieć” dotrzeć do swoich odbiorców i rozmawiać z nimi. W przeciwnym razie to konkurencja nawiąże dialog z klientami. Widzimy, że coraz więcej firm budowlanych zdaje sobie z tego sprawę – wyjaśnia Paulina Gadomska-Dzięcioł, Dyrektor Zarządzająca w Effective Public Relations.

Cykl seminariów został skonstruowany tak, by ułatwić branży budowlanej samodzielny kontakt z mediami oraz zapoznanie się z technikami public relations, które pomogą firmie budowanie swojego wizerunku.

- Wiele osób nadal nie wiem czym jest PR i jak go stosować. Warto go zatem zdefiniować oraz pokazać jak ważny może być dla każdej branży. Szczególnie dla budownictwa, w którym wizerunek: solidność, odpowiedzialność i rzetelność mają bardzo duże znaczenie, tym bardziej, gdy w grę wchodzą duże budżety – mówi Krystian Dudek, członek śląskiego PSPR.
PSPR koncentrujący w swoich szeregach najlepszych managerów branży PR postanowiło podzielić się swoją wiedzą z pracownikami firm budowlanych. Członkowie PSPR będą prowadzić prelekcje w blokach tematycznych: Budowa strategii PR, Tworzenie tekstów prasowych oraz Wystąpienia publiczne. Swoją obecność potwierdził również Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Dariusz Tworzydło, który na seminarium w Rzeszowie 29 października 2010 roku wygłosi prelekcję na temat strategii działań PR. - Założeniem PSPR jest popularyzowanie działań public relations, także przez udział w takich jak ten projektach – mówi dr Tworzydło.

Szkolenia podzielone są na sześć tematycznych modułów. Moduł podstawowy przygotowuje do samodzielnych kontaktów z mediami i uczy praktycznych możliwości kształtowania wizerunku firmy budowlanej. Po poznaniu teoretycznych informacji bazowych dotyczących działań public relations uczestnicy szkolenia zdobywają praktyczne umiejętności umożliwiające kształtowanie wizerunku. Dowiadują się jak uzyskać zainteresowanie mediów i jak się z nimi kontaktować.

- Wielokrotnie w praktyce obserwowałam zwiększenie efektywności różnorodnych działań, nierzadko zaskakujące samych uczestników tego typu warsztatów. Efekty uzyskane przez nich w wyniku połączenia posiadanej wiedzy i doświadczenia danej branży, z nowo nabytymi narzędziami wspierającymi komunikację były najczęściej natychmiastowe – twierdzi Joanna Kuliszewska z Success Communication Partner.

Techniki public relations, sprawne poruszanie się w sieci są obecnie czymś niezbędnym. Każda firma, która chce zaistnieć w Internecie musi nauczyć się nim sprawnie posługiwać.

- Takie działania z zakresu public relations nie są już luksusem, lecz koniecznością. Wizerunek pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad firmami oferującymi podobny asortyment – mówi Wiktor W. Kammer z Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie.

Program szkoleń PR w Budownictwie ma odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku, a swoimi prelegentami, czołowymi polskimi pracownikami public relations, ma podnieść poziom świadomości i wiedzy wśród pracowników branży budowlanej.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest samorządową organizacją zawodową, istniejącą od 1994 roku. Liczy 200 członków będących: pracownikami działów PR w firmach, samorządach i administracji, wykładowcami wyższych uczelni oraz pracownikami agencji PR. PSPR prowadzi działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizacje konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń. Patronuje przedsięwzięciom sprzyjającym wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR.

www.prwbudownictwie.pl

Times Square Public Relations