Dedykacja dla Artystów, którzy Artystami się nie urodzili

Dedykacja dla Artystów, którzy Artystami się nie urodzili nf.pl

Czyli Drew Locher „Lean w biurze i usługach” – recenzja książki. Rozmawiając z organizacjami, które realizują procesy usługowe i biurowe zdarza nam się usłyszeć: Nasze procesy są niepowtarzalne. Nasi pracownicy to prawdziwi artyści. Za każdym razem muszą dostosować prowadzone działania do potrzeb klientów. Nasi klienci są bardzo wymagający. Za każdym razem oczekują indywidualnego podejścia do obsługi. Wciąż zmieniają wymagania. Nie jesteśmy fabryką, nie realizujemy procesów produkcji masowej, czy seryjnej. Nie posiadamy linii produkcyjnych, które można opomiarować i doskonalić. Jak można w takiej sytuacji zwiększać skuteczność i sprawność procesów usługowych i biurowych, jeżeli w naszej pracy jesteśmy artystami? Artystą trzeba się urodzić. To prawda, ale nie każdy z nas rodzi się artystą. Każdy jednak, kto się urodzi, może artystą zostać. Ta książka jest przeznaczona dla tych, którzy urodzili się i chcą zostać artystami. CYRK Wyobraź sobie Drogi Czytelniku prawdziwą arenę cyrkową. Wielki namiot, setki widzów, kolorowe stroje, dzikie i egzotyczne zwierzęta. Na arenie pojawiają się kolejno artyści ze swoimi programami. Każdy występ porusza nasze emocje. Zapiera dech, rozśmiesza do łez, mrozi krew w żyłach. Perfekcja, odwaga, mistrzostwo. Ale za każdym z występów kryje się wiele dni pracy. Wiele dni… doskonalenia. Ustalenie poszczególnych czynności, zgranie ruchów, gestów, słów, eliminacja zbędnych ruchów, dobór i rozmieszczenie rekwizytów. Lean w czystej postaci. Pomyślisz Drogi Czytelniku, że Twój Bank nie jest Cirque du Soleil, a usługi finansowe to nie występ akrobatów?! Może masz rację? ORKIESTRA SYMFONICZNA Wyobraź sobie Drogi Czytelniku wielką salę muzyczną. Na scenie kilkadziesiąt osób z instrumentami patrzy w Twoją stronę. Tylko dyrygent stoi tak, jakby nie był świadomy obecności setek osób na widowni. Daje znak batutą i rozpoczyna wspaniałe przedstawienie, koncert. Czujesz, jak harmonia dźwięków unosi Cię ku górze. Słuchasz całym sobą, doświadczasz, czujesz każdy dźwięk z osobna, a jednocześnie nie potrafisz odróżnić go od innych. Wirtuozeria, perfekcja, mistrzostwo. Ale za każdym z koncertów kryje się wiele dni pracy. Wiele dni… doskonalenia. Płynność ruchu i dźwięku, zgranie, takt, czas trwania każdego pojedynczego dźwięku i jego miejsce wśród innych. Tylko to, co niezbędne. Żadnego marnotrawstwa. Lean w czystej postaci. Pomyślisz Drogi Czytelniku, że Twój Dział Księgowości nie jest orkiestrą symfoniczną, a procedowanie faktur to nie Bolero Ravela?! Może masz rację? FORMUŁA 1 Proszę Drogi Czytelniku, wyobraź sobie tor Formuły 1. Najszybsze pojazdy ścigają się o zwycięstwo. Kolejne okrążenia, ułamki sekund, ryk silników. Perfekcyjne połączenie umiejętności kierowców i najnowszych osiągnięć techniki. Każdy zbędny ruch może spowodować utratę cennych sekund. Każdy zbędny lub niesprawny element w bolidzie to kolejne sekundy oddane rywalom. Na cenne sekundy pracuje nie tylko kierowca, ale również obsługa w punktach serwisowych. Wymiana kompletu opon w 6 sekund! Niemożliwe, ale to fakt. Ale za każdym z wyścigów kryje się wiele dni pracy. Wiele dni… doskonalenia. Każda sekwencja ruchów, zgranie zespołu, niezawodność, rozmieszczenie narzędzi, decydują o ułamkach cennych sekund. Lean w czystej postaci. Pomyślisz Drogi Czytelniku, że Twój serwis to nie Zespół Formuły 1, a Ty nie jesteś przecież Robertem Kubicą?! Może masz rację? TWOJA FIRMA Jeżeli chcesz osiągać sukcesy w swojej organizacji, chcesz być o krok przed rywalami, chcesz być artystą i dążyć do mistrzostwa w tym, co robisz, może warto brać przykład z najlepszych. Zapraszam wszystkich, którzy chcą zostać artystami do przeczytania tej książki. Z pewnością w wielu sytuacjach będzie dobrym drogowskazem.

Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.