Do zysku poprzez użyteczność

Do zysku poprzez użyteczność nf.pl

Współczesna obsługa klienta w dużej mierze odbywa się za pośrednictwem strony internetowej. Przedsiębiorstwa, które świadome są znaczenia tego kanału komunikacji również w tym roku mają możliwość wzięcia udziału w Programie Certyfikacyjnym Użyteczna Strona organizowanym przez Obserwatorium Zarządzania.

Udział w profesjonalnym badaniu jakości serwisu www i porady ekspertów zakończone przyznaniem Godła to jedna z najlepszych inwestycji w rozwój organizacji.

Programie Certyfikacyjnym Użyteczna Strona jest opracowanym przez największych specjalistów w Polsce miarodajnym wskaźnikiem użyteczności stron www. Badania użyteczności stron internetowych prowadzone są obecnie na całym świecie – bez nich budowa i odpowiednia konstrukcja serwisów spełniających najwyższe standardy obsługi klienta byłaby niemożliwa.
Badanie użyteczności polega na określeniu czy serwis przedsiębiorstwa stworzony jest w sposób przejrzysty i przyjazny dla użytkowników, oraz czy w optymalny sposób umożliwia komunikację z potencjalnym klientem.
Doświadczenia międzynarodowe wskazują jednoznacznie, że użyteczne serwisy www przynoszą większe zyski i podnoszą wskaźniki sprzedażowe: użytkownicy chętniej dokonują zakupów za ich pośrednictwem, przebywają na stronie dłużej i generują więcej odsłon. Jak mawia guru badań użyteczności Jacob Nielsen – inwestycja w użyteczność pozwala zwiększyć zyski nawet o 150%. 

Każda organizacja przystępująca do Programu Certyfikacyjnego Użyteczna Strona podlega szczegółowemu i wieloaspektowemu audytowi, którego celem jest określenie obszarówfunkcjonowania portalu, w których użytkownicy zgłaszają najwięcej trudności oraz określenie poziomu funkcjonalności, bezpieczeństwa oraz jakości serwisu.
Po zakończeniu etapu badawczego, każdy podmiot otrzymuje indywidualny raport, zawierający szczegółowe wyniki badania, jak również rekomendacje i wskazówki, które mogą pomóc w udoskonalaniu firmowego serwisu internetowego.

Organizacje, które osiągną satysfakcjonujące wyniki audytu otrzymają prestiżowy Certyfikat Użytecznej Strony, akredytowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, który zostanie wręczony na specjalnej uroczystości, z udziałem reprezentantów Kapituły, firm które prowadziły audyt, reprezentantów mediów, sponsorów oraz instytucji współpracujących.

Stawiając sobie pytanie, czy warto inwestować w tego typu program, należy je odwrócić i zapytać, którą firmę stać na to, żeby wypromować świetny produkt, zainteresować nim potencjalnego klienta, po czym stracić go jedynie przez nieczytelny, lub zawieszający się serwis internetowy? Dla 90% internautów użyteczność strony to główny krok do satysfakcji z serwisu i nikogo, szczególnie w czasach powszechnej informatyzacji i przenoszenia relacji z klientem w przestrzeń wirtualną, nie stać na lekceważenie ich preferencji

Więcej informacji o programie i pełna oferta znajdują się na stronie uzytecznastrona.pl

Użyteczna Strona