DYSKONTY KUSZĄ CENAMI I OBSŁUGĄ

DYSKONTY KUSZĄ CENAMI I OBSŁUGĄ nf.pl

Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Pentor wynika, że najbardziej cenionym przez klientów dyskontem jest Lidl. W pierwszej części badania ankieterzy pytali konsumentów, jakie sklepy tego formatu odwiedzali w ciągu ostatniego miesiąca. Okazało się, że najwięcej klientów (56 proc.) zrobiło zakupy w Biedronce. Biorąc pod uwagę, że jest to najliczniejsza sieć dyskontów - znajduje się w niej ponad 900 sklepów - taki wynik nie dziwi. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (ok. 250 placówek) - wskazało go 34 proc. respondentów, Plusowi (200 sklepów) przypadło trzecie miejsce - odwiedziło go 16 proc. badanych. Nie istniejący obecnie Leader Price wskazało 15 proc. osób, a Netto - dysponujące najmniejszą, bo liczącą ok. 120 sklepów siecią - 10 proc. klientów. Jednak w drugiej części badania, w której pytano klientów o ocenę odwiedzanych dyskontów - role się odwróciły. Zdecydowanie najlepiej ocenione zostały sklepy sieci Lidl, na drugim miejscu znalazło się Netto. Trzecia pozycja przypadła Biedronce. Placówki należące do Lidia uzyskały także najlepsze opinie klientów, którzy odwiedzając dyskonty różnych sieci mogli je porównać. Uznali oni, że Lidl ma najlepszych sprzedawców, oferuje najdogodniejsze formy płatności, jego sklepy są dobrze zlokalizowane, mają najlepszą ekspozycję towarów, najszybszą obsługę, dodatkowo najwyżej oceniona została informacja o sieci. Biorąc pod uwagę wszystkie średnie oceny w poszczególnych
badaniach, zdecydowanym zwycięzcą tego rankingu został Lidl. Drugie miejsce przypadło Biedronce - docenionej przez klientów przede wszystkim za najbardziej korzystny poziom cen. Trzeci w rankingu Plus uzyskał najwyższe oceny ze względu na dobrą informację dla klientów, lokalizację i dobry dojazd.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów