Ekspercie: daj się poznać

Ekspercie: daj się poznać Image courtesy of tungphoto/ FreeDigitalPhotos.net

Zmiany nastawień i zachowań Internautów sprawiają, że pojawia się coraz więcej możliwości kształtowania wizerunku danej firmy.

Klienci coraz częściej, decydując się na usługi danego przedsiębiorstwa, przy wyborze kierują się opiniami na jego temat. Stąd dobrym rozwiązaniem dla firm, by przyciągnąć uwagę i zdobyć zaufanie, jest zamieszczenie na swojej stronie www referencji klientów.

Referencje mogą przyjąć różną formę. Najczęściej są to wpisy na stronie lub zeskanowane listy polecające. Jednakże by strona internetowa przedsiębiorstwa wyróżniała się na tle konkurencji warto przyjrzeć się nowej formie komunikacji z klientami – materiałom filmowym.

Podobne artykuły:

Potęga obrazu

Ogromna popularność serwisów gromadzących i umożliwiających oglądanie i zamieszczanie materiałów wideo (takich jak: YouTube, Dailymotion czy Vimeo), oznacza, że grafika i tekst nie są już tak atrakcyjnym nośnikiem jak kiedyś.

Zmiana przyzwyczajeń odbiorców sprawiła, że również biznes zaczął wykorzystywać obraz w swoich przekazach. Obecnie materiały prasowe zawierają także pliki audio lub audio-wideo.

Siła obrazu sprawdza się również w handlu i reklamie. Badania wykazały, że reklamy umieszczane w sieci generują ponad dwa razy więcej rzeczywistych klientów, niż te emitowane w tradycyjnych mediach.

Dlaczego tak się dzieje?

- Materiał wideo jest po prostu jasnym, prostym i bardziej atrakcyjnym przekazem, niż plakaty reklamowe czy artykuły prasowe. Do tego krótki czas trwania (na jeden wątek przypadają 2-3 minuty) sprawiają, że treść musi być maksymalnie skondensowana, przez co odbiorcom łatwiej ją przyswoić i zapamiętać. Nie ma w niej miejsca na ozdobniki – odpowiada Maja Turek wydawca CBC Film Productions.

Nie tylko opinie

Poza opiniami ważnym składnikiem działań komunikacyjnych firmy jest jej wizerunek. Jak klienci  - obecni i potencjalni – postrzegają dane przedsiębiorstwo? Jak odbierana jest na rynku – wśród mediów i konkurentów – firma i jej usługi czy produkty?

- W kontaktach z klientami wizerunek firmy odgrywa bardzo ważną rolę. Sukces uzależniony jest od spójnej komunikacji nastawionej na zaprezentowanie danego przedsiębiorstwa jako eksperta i profesjonalisty. Taki wizerunek obecnie kształtowany jest nie tylko przez artykuły prasowe z udziałem pracowników firmy, ale również przez serię wypowiedzi w postaci materiałów audio-wideo. Dana wypowiedź może być dołączana do wspomnianej informacji prasowej, przesyłanej dziennikarzom albo może stanowić odrębny, samodzielny materiał.

Seria wypowiedzi eksperckich może być zamieszczana w osobnej zakładce na stronie firmy. W ten sposób powstaje autonomiczny kanał podcastowy danego przedsiębiorstwa – tłumaczy wydawca CBC Film Productions, świadczącego usługi podcastowe.

Nowe portfolio, nowy wizerunek

Za pomocą materiałów audio-wideo firmy takie jak: biuro architektoniczne czy agencja nieruchomości, mogą zaprezentować swoje projekty i dokonania.

- Obecny sprzęt pozwala nie tylko rejestrować zrealizowane, istniejące w rzeczywistości projekty, ale także te powstające dopiero w programie komputerowym – wyjaśnia Maja Turek.

Zmiany nastawień i zachowań Internautów sprawiają, że pojawia się coraz więcej możliwości kształtowania wizerunku danej firmy. Obecnie spójna identyfikacja wizualna, profesjonalna obsługa i działania reklamowe nie wyczerpują możliwości wpłynięcia na świadomość postrzegania danego przedsiębiorstwa przez odbiorców. Zasługą kanałów podcastowych i materiałów filmowych jest przyciąganie potencjalnych klientów poprzez swoją różnorodność, a także poprzez ciekawe realizacje, podejście do tematu i prezentację działań firmy.

Pozytywna reakcja klientów na nowe kanały dotarcia do klientów sprawia, że za pewne usługi te szybko staną się stałym elementem działań promocyjnych firmy.

Podobne artykuły:

Times Square Public Relations