Finaliści II edycji Konkursu na działanie 8.1 oraz działanie 8.2

Finaliści II edycji Konkursu na działanie 8.1 oraz działanie 8.2 nf.pl

W listopadzie 2012 roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizowała po raz drugi Konkurs na Innowacyjną E-usługę i Innowacyjną Technologię B2B.


Do udziału w Konkursie zostali zaproszeni wszyscy przedsiębiorcy realizujący projekty dofinansowane w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka – działanie 8.1 oraz działanie 8.2 – oraz Ci, którzy już zakończyli realizację projektu w ramach dotacji i kontynuują projekt w formie komercyjnej.

Konkurs był prowadzony w dwóch kategoriach:
•    Konkurs na Innowacyjną E-usługę
•    Konkurs na Innowacyjną Technologię B2B.


Do udziału w I etapie Konkursu zostało zgłoszonych łącznie 210 projektów – 162 w kategorii Innowacyjna E-usługa oraz 48 w kategorii Innowacyjna Technologia B2B.

Do II etapu Kapituła Konkursu zakwalifikowała i zaprosiła ponad 60 projektów. W wyniku procesu oceny projektów oraz w toku obrad Kapituła wyłoniła Laureatów i Finalistów Konkursu.
Kapituła Konkursu, w której zasiadali:
•    Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – Pani Bożena Lublińska-Kasprzak – Przewodnicząca Kapituły Konkursu
•    Pani Małgorzata Steiner - Dyrektor Departamentu Analiz i Komunikacji Publicznej w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji
•    Pani Monika Nowacka–Sahin - Członek Zarządu Fundacji Obserwatorium Zarządzania
•    Pan prof. dr hab. Bogdan Mróz - profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
•    Pan Jarosław Sobolewski - Dyrektor generalny IAB Polska
•    Pan Grzegorz Błażewicz - założyciel i prezes zarządu Benhauer, Laureat w Konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na innowacyjną e-usługę 2009r.
•    Pan Leszek Ratus - prezes firmy DE ART kuchnieonline sp. z o.o., Laureat konkursu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na innowacyjną technologie B2B 2009r.
•    Pan Artur Kośmider - Kierownik Centrum Elektronicznej Gospodarki w Instytucie Logistyki i Magazynowania w Poznaniu
•    Pan Leszek Czech – Koordynator Projektu w Departamencie Komunikacji Zewnętrznej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
•    Pan Paweł Skowera - Główny specjalista w Departamencie Komunikacji Zewnętrznej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
w każdej z kategorii wyłoniła 3 Zwycięzców – Laureatów I, II i III miejsca oraz Finalistów.
Dokonując oceny i wyboru Laureatów Konkursu na Innowacyjną E-usługę, Kapituła Konkursu kierowała się kryteriami opisanymi w Regulaminie Konkursu i brała pod uwagę następujące aspekty:
•    Innowacyjność i pomysłowość wdrażanej e-usługi
•    Spełnienie dotychczasowych założeń projektu (m.in. wartość sprzedaży, liczba klientów itp.)
•    Szansa na odniesienie przez projekt sukcesu rynkowego, w tym kryteria sukcesu wg Uczestnika Konkursu
•    Wizja rozwoju e-usługi
•    Dodatkowe szczególne cechy wyróżniające projekt.
Dokonując oceny i wyboru Laureatów Konkursu na Innowacyjną Technologię B2B, Kapituła Konkursu kierowała się kryteriami opisanymi w Regulaminie Konkursu i brała pod uwagę następujące aspekty:
•    Innowacyjność, pomysłowość i uzasadnienie biznesowe wdrażanej technologii B2B
•    Korzyści biznesowe wdrażanego projektu, w tym kryteria sukcesu wg Uczestnika Konkursu
•    Wizja rozwoju wdrożonej technologii B2B
•    Dodatkowe szczególne cechy wyróżniające projekt.
Laureat I miejsca w każdej z kategorii otrzyma statuetkę, dyplom, internetową kampanię promocyjną o wartości 10 000 zł oraz prezentację w dodatku „Technologie” Pulsu Biznesu, który ukaże się 12 grudnia br. Laureat II miejsca otrzyma dyplom, internetową kampanię promocyjną o wartości 5 200 zł  oraz prezentację w dodatku „Technologie” Pulsu Biznesu. Laureat III miejsca otrzyma dyplom oraz prezentację w tym samym dodatku.
Finaliści wyróżnieni przez Kapitułę otrzymają zaproszenie dla jednego przedstawiciela z firmy do wyjazdu na Targi CeBIT 2013, których Polska będzie strategicznym partnerem. Taką nagrodę otrzyma również każdy z Laureatów.
Więcej informacji o konkursie: www.web.gov.pl/konkurs-ebiznesu/

 
Finaliści i laureaci drugiej edycji konkursu na na Innowacyjną E-usługę i Technologię B2B:
Kategoria B2B:
1.    Nazwa Firmy: EuroFlorist Sp. z o.o.  - I MIEJSCE w kategorii B2B
Strona www: www.bring.euroflorist.pl
Opis projektu:  EuroFlorist to firma umożliwiająca wysyłanie kwiatów w dowolne miejsce w Polsce i na świecie. Dzięki zrealizowanemu projektowi, procesy biznesowe zachodzące między firmą a grupą ponad 700 współpracujących kwiaciarń, są realizowane on-line. Jednym z ważniejszych celów projektu była automatyzacja czasochłonnych zadań oraz sprawniejsze zarządzanie przepływem informacji w takich aspektach jak: wymiana zamówień, rozliczanie ich, przygotowanie innowacyjnych narzędzi i materiałów wspomagających sprzedaż. Wyeliminowanie mechanicznych działań, które niosły za sobą ryzyko błędu, pozwoliło aby wszystkie funkcje w jeszcze większym stopniu zostały ukierunkowane na efektywną obsługę partnerów biznesowych i klientów indywidualnych. Optymalizacja kluczowych procesów biznesowych pozwoliła osiągnąć wymierne efekty w postaci znacznego skrócenia czasu realizacji zamówień oraz obniżenia kosztów związanych z ich obsługą. Wdrożono też system zarządzania kwiaciarniami i automatyzację działań marketingowych.
2.    Nazwa Firmy: STAYPOLAND Sp. z o.o. – II  MIEJSCE w kategorii B2B
Strona www: www.staypoland.com
Opis projektu:  W pełni autorskie, wirtualne „market place” do obsługi podróży służbowych w Polsce. Z Systemu korzystają Hotele (dostarczają ceny i dostępność miejsc noclegowych), Firmy (składają zamówienia na usługi dopasowane do swoich potrzeb) oraz Agenci (biura podróży i „affiliates” oferujący usługi StayPoland.com).
3.    Nazwa Firmy: Inventory Solutions – III MIEJSCE w kategorii B2B
Strona www: www.inventorysolutions.pl
Opis projektu: Inventory Solutions Polska jest liderem w zakresie outsourcingu inwentaryzacji w Polsce. Przedsiębiorstwo oferuje szerokie spektrum usług dla czołowych ogólnopolskich sieci detalicznych, podmiotów produkcyjnych, magazynów i centrów logistycznych. Do grona stałych klientów Spółki należą m.in. Carrefour Polska, Real, Kaufland Polska, Tesco Polska, Piotr i Paweł, Ericsson, Cyfrowy Polsat, Nokia Siemens Networks, Dell Polska, Kakadu, Greenpoint, Cross Jeanswear Co. Zrealizowany przez nas projekt dotyczył wdrożenia systemu do przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji na mobilne kolektory danych. Wdrożenie systemu informatycznego, wspomagającego bieżącą pracę audytorów inwentaryzacyjnych podczas procesu fizycznego zliczania produktów oraz dalszego przetwarzania danych doprowadziło do zasadniczej zmiany procesu organizacyjnego polegającego na:
•    przyśpieszeniu przeprowadzania procesu inwentaryzacji,
•    rozszerzenia zakresu towarów objętych automatyzacją procesu,
•    eliminacji wielu błędów związanych z ręcznym wprowadzaniem danych.
Wspomaganie to odbywa się głównie poprzez automatyzację odczytywania kodów kreskowych oraz elektroniczną rejestrację policzonych ilości produktów.
Kategoria E-biznes:
1.    Nazwa Firmy: KONRAD - I MIEJSCE w kategorii e-biznes
Strona www: www.ktotomowi.pl
Opis projektu:
Ktotomowi.pl jest pierwszym na świecie serwisem z ćwiczeniami rehabilitacyjnymi przeznaczonymi specjalnie dla dzieci z niedosłuchem, w szczególności z tzw. Implantem ślimakowym. Instytut Patologii i Fizjologii Słuchu w Kajetanach jest jednym z wiodących na świecie ośrodków, w których dokonuje się implantacji – w Polsce są już tysiące dzieci, które dzięki temu słyszą. Taka operacja mimo, że skomplikowana, jest dopiero początkiem trudnej drogi dziecka niesłyszącego w walce o normalne życie. Dziecko z implantem uczy się słyszeć – odbiera dźwięki zupełnie inaczej niż dziecko zdrowe – musi przyzwyczaić się do nowych bodźców, odpowiednio je interpretować. Dotychczas dzieci miały do dyspozycji jedynie materiały logopedyczne – plansze z rysunkami, puzzle, klocki itp. E-usługa nie tylko oferuje atrakcyjne, specjalnie przygotowane gry i animacje, ale dostarcza tysięcy naturalnych dźwięków i tzw. Onomatopei – jest idealnym uzupełnieniem żmudnego procesu rehabilitacji. Jest pierwszą na świecie e-usługą skierowaną specjalnie do grupy docelowej.
2.    Nazwa Firmy: MDPL - II MIEJSCE w kategorii e-biznes
Strona www: www.audioteka.pl
Opis projektu:  Usługa udostępniania produktów cyfrowych (audiobooków) on-line poprzez serwis internetowy pod adresem audioteka.pl oferujacy audiobooki w formacie do bezposredniego pobrania przez internet, będący jednoczesnie jedyną w Polsce platformą aplikacji mobilnych umożliwiajaca kupowanie, pobieranie i słuchania audiobooków bezposrednio na smartphonach, co stanowi rozwiazanie unikalne na skale swiatową dzięki wdrożeniu zaawansowanej technologii mobilnej. Szeroka oferta audiobooków przy wykorzystaniu najnowszych, najbardziej innowacyjnych i konkurencyjnych technologii, w których udostępniony plik zamarkowany danymi odbiorcy (watermark, oznaczenie własności audiobooka, innowacyjny w skali swiata system zabezpieczeń przed nielegalnym wykorzystaniem) przechodzi n jego wirtualną „e-półkę” skad może być pobrany w dowolnym czasie i dowolna ilość razy. Audioteka jest liderem na rynku polskim i z sukcesami rozpoczeła ekspansję zagraniczną.

3.    Nazwa Firmy: Filmaster   - III MIEJSCE w kategorii e-biznes
Strona www: www.filmaster.tv
Opis projektu:  Filmaster.TV udostępnienia dużym firmom działającym na rynku mediów (np. telewizje kablowe, serwisy VOD, sieci kin czy portale) usługę polegającą na natychmiastowej personalizacji treści wideo przygotowanej dla każdego widza z osobna, na podstawie jego prywatnego gustu oraz aktualnego nastroju, a także trendów w sieci. Filmaster jest usługą działającą „w chmurze” i dostępną przez specjalistyczne API, bez konieczności instalacji oprogramowania po stronie klienta. Personalizacja, którą umożliwia Filmaster, zwiększa konkurencyjność usług dostawcy wideo oraz zwiększa przychody dzięki stymulowaniu konsumpcji treści.
Wyróżnienia (finaliści):
1.    Nazwa Firmy: S-Arts Stanisz
Strona www: www.mintia.com
Opis projektu: Mintia to nowa platforma społecznościowa, źródło oryginalnych projektów graficznych tworzonych na konkretne zamówienie przez grafików z całego świata. Każdy, kto potrzebuje projektu graficznego, może zostać zleceniodawcą Mintii, tzn. założyć konkurs, określić nagrodę, a potem oglądać i oceniać gotowe projekty nadsyłane przez naszą społeczność. Po zakończeniu konkursu zleceniodawca wybiera swojego zwycięzcę spośród kilkuset nadesłanych prac i otrzymuje wybrany projekt od ręki.
Mintia nie ogranicza się tylko do dostarczania projektów logotypów, reklam czy wizytówek. Społeczność grafików może stworzyć dowolny projekt na zamówienie  - od papieru firmowego czy nadruku na koszulki, poprzez aplikacje, gry, serwisy i strony www, aż do animacji wraz ze ścieżką dźwiękową. Mintia pomaga grafikom rozwijać się, szukać pracy i zleceń oraz łączyć  świat biznesu ze światem kreatywnym w coraz to ciekawszy sposób z wykorzystaniem wszystkich e-usług (sprzedaż grafik, szukanie wykonawców projektu, szukanie pracownika w bazie grafików).
2.    Nazwa Firmy: Digital Republic
Strona www: www.digitalrepublic.com.pl
Opis projektu: System monitoringu aktywności Internautów w mediach społecznościowych. Narzędzie stosowane jest przez marketerów, pracowników instytucji badawczych oraz agencji Public Relations do analizowania kondycji marki i optymalizacji komunikacji prowadzonej za pośrednictwem mediów interaktywnych. Usługa jest świadczone na rynku polskim, czeski, węgierskim i rumuńskim, dzięki zastosowaniu unikalnych algorytmów semantycznych umożliwiających identyfikację wypowiedzi Internautów umieszczanych na forach internetowych, serwisach społecznościowych, blogach, portalach video i serwisach internetowych.
W ramach platformy świadczone są ponadto usługi dodatkowe między innymi: powiadomienia kryzysowe wysyłane do Klientów w momencie pojawienia się negatywnych opinii w analizowanych społecznościach internetowych, automatyczne raporty generowane w formacie PDF czy dostarczanie danych źródłowych do wewnętrznego zastosowania przez Klienta. Usługi dodatkowe bazują na technologii wypracowanej w trakcie realizacji e-usługi.
3.    Nazwa Firmy: Treco 
Strona www: www.treco.pl
Opis projektu: Treco.pl jest pierwszym tak kompleksowym i nowoczesnym portalem dla szkoleniowców, tj.: trenerów, coachów, menedżerów szkolących, pracowników działów HR, a także firm szkoleniowych oraz wszystkich osób zajmujących się rozwojem kompetencji lub przygotowujących się do takiej pracy. Jego celem jest dostarczenie osobom z branży profesjonalnej wiedzy, narzędzi i informacji z rynku, przy jednoczesnym zwiększeniu indywidualnych zysków oraz lepszemu zarządzaniu sobą w czasie.
Duże branżowe projekty i innowacyjne rozwiązania, kierowane również do zainteresowanych portalem reklamodawców, przyczyniają się do naszego sukcesu.
4.    Nazwa Firmy: T.Dobrzyński Open Closure
Strona www: www.getautoma.com
Opis projektu: Celem projektu jest stworzenie i wprowadzenie na rynek dwóch wysoce użytecznych narzędzi: Automa oraz Automatest. Pierwsze z nich służy do automatyzacji obsługi GUI (klikania przycisków, wpisywania słów w pola tekstowe itp.) zarówno w aplikacjach jak i stronach internetowych, Narzędzie pozwala na automatyzację nużących ( często powtarzalnych) czynności związanych z obsługą komputera, które mogą być wykonane bez ingerencji człowieka. Automatest to natomiast oprogramowanie stanowiące rozwinięcie pierwszego produktu, pozwalające na tworzenie i wykonywanie  automatycznych testów graficznego interfejsu użytkownika. Skrypty testowe, w języku zbliżonym do naturalnego, mogą być zapisywane w plikach i wykonywane dowolną ilość razy, gdy tylko to jest konieczne.
5.    Nazwa Firmy: LangMedia
Strona www: www.etutor.pl
Opis projektu:  W ramach projektu powstała platforma e Tutor.pl – pierwsza w Polsce szkoła języków obcych online. Na platformie dostępne są kursy języka angielskiego dla osób n wszystkich poziomach zaawansowania. Kursy oparte są o multimedialne materiały dydaktyczne, opracowywane przez zespół nauczycieli języka angielskiego, metodyków i native speakerów z Wielkiej Brytanii, USA i Australii. Kursy e Tutor angielski i Business English oferowane są w formie e-usługi do samodzielnej nauki.
Wszystkie dialogi, teksty i słówka posiadają nagrania wymowy wykonane przez profesjonalnych brytyjskich i amerykańskich lektorów ( łącznie pond 100 tysięcy nagrań). Jako ilustracje wykorzystano kilka tysięcy wysokiej jakości zdjęć. Użytkownik ma też do dyspozycji wbudowany słownik angielskiego, zawierający ponad 160 000 haseł. Słownik otrzymał liczne nagrody, w tym Webstara Akademii Internetu za najlepszy serwis edukacyjny roku 2010 i tytuł Produkt Roku 2011 według PC Word Komputer.
6.    Nazwa Firmy: INSIGO G. Róg
Strona www: www.eduweb.pl
Opis projektu: Usługa to platforma e-learningowa w ramach której prowadzone są szkolenia z zakresu technologii informacyjnej – grafiki, projektowania stron WWW, programowania. Głowna forma to szkolenia wideo, utrwalone na DVD lub w wersji online, do ściągnięcia przez użytkowników. W tym roku uruchomiona została Wirtualna Akademia, gdzie niemal każdego dnia tygodnia organizowane są Warsztaty na żywo, dotyczące najnowszych technologii i technik pracy w ramach ścieżek – grafika, wideo, programowanie. Warsztaty odbywają się na zasadzie webinarów i oferują podobne możliwości jak szkolenia stacjonarne – przesyłanie wideo z kamery, pulpitu trenera oraz głosu. Uczestnicy porozumiewają się ze sobą a trenerowi mogą zadawać pytanie, dzięki czemu ta platforma jest w pełni interaktywna. Platforma posiada też system premiowania użytkowników – za postępy w nauce otrzymują odznaki i nagrody rzeczowe, czy system Certyfikacji wspierany przez ponad 100 firm w  branży, które honorują certyfikaty eduweb.pl
7.    Nazwa Firmy: uczestnicy.pl
Strona www: www.uczestnicy.pl
Opis projektu: Projekt ma na celu ułatwienie organizatorom zarządzanie zapisami na wydarzenie, prace grupową wielu organizatorów oraz wpuszczanie osób na wydarzenie, dzięki aplikacji mobilnej. Dzięki zaawansowanej integracji z serwisem Facebook, można w łatwy sposób rejestrować uczestników na wydarzenia, bezpośrednio z FanPage danego organizatora na Facebooku. Integracja z serwisem przelewy24 pozwala na płacenie online za wydarzenia oraz bezpośredni przepływ gotówki od uczestników do organizatorów. Dzięki serwisowi, zarówno uczestnicy jak i organizatorzy mogą oszczędzić znaczną ilość czasu organizując wydarzenia, jak też będąc ich uczestnikami.
8.    Nazwa Firmy: Artefakt
Strona www: www.projektoskop.pl
Opis projektu: „Projektoskop” jest e-usługą skierowaną do szerokiego grona użytkowników Internetu, w szczególności osób zainteresowanych budową własnego domu. Celem projektu było stworzenie intuicyjnej i przyjaznej e-usługi umożliwiającej przegląd bazy projektów domów i innowacyjne wyszukanie interesującego użytkownika projektu, z oferty kilkudziesięciu biur projektowych i architektonicznych.
Serwis zawiera również bazę kilu tysięcy artykułów o tematyce projektowej i ogólnobudowlanej, poradniki budowlano-remontowe, bazę roślin ogrodowych, artykuły związane z wyposażeniem wnętrz czy opisujące ogólne pojęcie otoczenie domu.
Najważniejszą potrzebą, którą zaspokaja projekt „Projektoskop” jest przedstawienie informacji o dostępnych projektach domów jednorodzinnych znajdujących się w ofercie kilkudziesięciu biur i pracowni projektowych, na podstawie zadanej listy kryteriów wyszukiwania i umożliwia przyszłemu inwestorowi kontakt z biurem projektowym, którego projekty zaprezentuje mu innowacyjna wyszukiwarka projektów.
9.    Nazwa Firmy: YouArtMe
Strona www: www.youartme.com
Opis projektu:  Youartme to platforma, która skupia młodych twórców współczesnych z całego świata. Jej celem jest promocja niebanalnej sztuki w formie reprodukcji prac na różnych mediach. Dodatkowo w ofercie Youartme znajdują się unikatowe serie designu użytkowego. Zasadniczą funkcjonalnością e-usługi komercjalizacji sztuki jest  funkcjonalność umożliwiająca zakup cyfrowych reprodukcji dzieł sztuki od współczesnych autorów przy jednoczesnym automatycznym wykonaniu reprodukcji w jednej z współpracujących z Youartme firm poligraficznych.
Rynek docelowy stanowią podmioty zaangażowane w transakcję zamówienia reprodukcji dzieł sztuki na terenie Polski i UE: kilent / artysta / firma poligraficzna.

Najważniejsze funkcje serwisu to:
•    Badanie gustu użytkownika i proponowanie mu dzieł sztuki, które z dużym prawdopodobieństwem mogą mu się spodobać,
•    Kreator reprodukcji wykorzystujący zdjęcia dzieł sztuki zamieszczone w serwisie,
•    Wizualizacja dzieł w otoczeniu użytkownika
•    Implementacja niewidocznych cyfrowych znaków wodnych utrudniających kopiowanie i nieuprawnione upowszechnianie reprodukcji,
•    Kalendarz wystaw i wydarzeń kulturalnych związanych ze sztuką automatycznie informujący użytkowników o wydarzeniach,
•    System inteligentnego oceniania dzieł sztuki,
•    Przedsionek artystów, czyli system kwalifikujący dzieła o wymaganym poziomie ocen do publikowania w serwisie swoich prac,
•    Kontaktowanie artystów z potencjalnymi nabywcami reprodukcji ich prac z firmami

10.    Nazwa Firmy: Petra
Strona www: www.petra24.pl
Opis projektu:  Księgowość dla firm Petra24.pl – usługa polegająca na udostępnianiu firmie dopasowanego,  przyjaznego oprogramowania księgowego z modułem do wystawiania faktur sprzedażowych. Prowadzony „za rękę” przedsiębiorca, uzupełniając kolejno pola, samodzielnie wprowadza dane z dokumentów księgowych. W tle, poza udziałem użytkownika, program wykonuje skomplikowane operacje księgowe. Praca z programem nie wymaga posiadania żadnej wiedzy specjalistycznej, gdyż jest ona w nim „zaszyta”. Program umożliwia wysyłanie e—deklaracji i można rozbudować go o dodatkowe funkcjonalności, np. magazyn, rozrachunki, CRM. Użytkownik przez całą dobę ma stały zdalny dostęp do swoich danych finansowych, a kopie danych zapisywane są na naszych serwerach. Atutem jest także niska stała miesięczna opłata za użytkowanie, przy braku konieczności zakupu oprogramowania i aktualizacji.
11.    Nazwa Firmy: Stopango
Strona www: www.stopango.pl
Opis projektu: Platforma Stopago umożliwia planowanie trasy dla transportu publicznego, możliwość uzyskania informacji o zaplanowanych odjazdach, sprawdzenie rozkładu jazdy. W urządzeniach mobilnych rozwijana jest funkcja nawigacji pieszej. Głównym rynkiem obecnie jest USA, Kanada i Australia. Dostępne jest API dla firm kooperujących, które mogą na jego bazie tworzyć produkty takie jak interaktywne kioski z odjazdami, tablice na przystankach czy widgety na własne strony. Obsługiwanych jest blisko 80 regionów, dużą popularnością cieszy się aplikacja na iPhone.
Ogromną zaletą i przewagą platformy jest udostępnianie narzędzi dla przewoźników do prostej integracji z systemem: narzędzie importu z popularnego w Polsce systemu planowania Busman firmy AGC, import rozkładów publikowanych zgodnie ze standardem międzynarodowym GTFS.
Platforma wykorzystuje geolokalizację użytkownika, połączenie internetowe i zaawansowane technologicznie algorytmy.
12.    Nazwa Firmy: City-nav
Strona www: www.jakdojade.pl
Opis projektu: Jakdojade.pl jest  elektronicznym planerem podróży środkami transportu miejskiego w największych polskich miastach. System zawiera kompleksową informację pasażerską udostępnianą w prosty i przyjazny sposób, poprzez dostarczanie użytkownikom, w postaci tekstowej i graficznej, dokładnej – optymalnej trasy podróży pomiędzy dowolnymi punktami w aglomeracji miejskiej. Serwis umożliwia planowanie podróży w systemie „door – to – door” z dowolnego punku A do dowolnego punktu B, pokazując odcinki piesze, przystanki: początkowy oraz końcowy, wszystkie przesiadki na trasie oraz linie tramwajowe, autobusowe i kolejowe (w tym połączenia lekką koleją miejską) oraz linie metra, z których korzysta pasażer/ użytkownik systemu w czasie swojej podróży i dzięki którym dociera do celu. Najważniejszą zaletą jakdojade.pl jest wyszukiwanie optymalnych tras i połączeń komunikacyjnych z uwzględnieniem wszystkich wprowadzanych na bieżąco zmian w kursowaniu taboru miejskich przewoźników. Jakdojade.pl prezentuje najlepsze – optymalne połączenia, informując użytkownika o godzinie rozpoczęcia i zakończenia podróży, bez konieczności sprawdzania tabliczek rozkładowych dla poszczególnych przystanków. Jakdojade.pl dostępne jest także w wersji light, przeznaczonej na telefony komórkowe, a także w postaci natywnych aplikacji na różne systemy mobilne (iOS, Android, Symbian). System jest liderem na rynku polskim.
13.    Nazwa Firmy: Sonbou
Strona www: www.fiszkoteka.pl
Opis projektu: Fiszkoteka to skuteczne narzędzie do nauki języka online. Skuteczność bierze się z wykorzystywania podczas nauki kilku zmysłów jednocześnie (wzrok, słuch, dotyk [przepisywanie]) oraz dzięki systemowi inteligentnych powtórek, który jest oparty na badaniach nad pamięcią. Dla użytkownika nauka jest taka, jaka powinna być: szybka, przyjemna i skuteczna.
W serwisie dostępne jest kilkanaście profesjonalnych kursów językowych przygotowanych we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Oprócz tego użytkownicy mają możliwość korzystania z fiszek innych ludzi oraz tworzenia własnych fiszek (kilkaset tysięcy fiszek stworzonych w ponad 20 językach), do których Fiszkoteka automatycznie dodaje nagrania lektorskie a także obrazki. Użytkownicy mogą jednym przyciskiem zamienić listę fiszek w plik mp3, który można słuchać w dowolnym momencie (np. na spacerze, podczas dojazdów czy przed snem). Dostępnych jest kilka trybów nauki (w tym gry i testy). Dostępna jest także wersja zagraniczna (memoteque.com) oraz trwają końcowe testy wersji mobilnej (Android / iOS)
14.    Nazwa Firmy: BTC Connect
Strona www: www.oxeris.com
Opis projektu: Oxeris jest e-usługą w technologii Cloud, która zapewnia możliwość ochrony telefonów i laptopów przed kradzieżą, utratą danych, a także pełną kontrolę nad legalnością oprogramowania na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych w firmach i instytucjach. Dodatkowo system automatycznie inwentaryzuje sprzęt IT. Dzięki osadzeniu e-usługi chmurze miejsc, w których znajdują się ich urządzenia. Łatwość i intuicyjność obsługi Oxerisa zapewnia użytkownikowi skuteczną ochronę na wypadek kradzieży/ zaginięcia urządzenia.
Oxeris umożliwia:
•    Geolokalizację urządzeń – smartfony, tablety i laptopy zawsze pod kontrolą.
•    Ochronę danych – w przypadku kradzieży lub zgubienia smartfona, tableta lub laptopa możliwość skopiowania, skasowania danych lub zablokowania urządzenia.
•    Zapewnienie firmie/instytucji 100% legalności oprogramowania – możliwość bieżącego monitorowania stanu legalności
•    Inwentaryzację sprzętu – dane o urządzeniach znajdują się zawsze pod ręką, a inwentaryzacjia nigdy już nie będzie nieprzyjemną czynnością.


Więcej informacji na stronie internetowej: http://www.web.gov.pl/konkurs-ebiznesu