HIGIENA - temat tabu?

HIGIENA - temat tabu? nf.pl

WIZERUNEK FIRMY Każda firma, dla której istotnym elementem wizerunku, jest dbałość o szczegóły jakościowe, skoncentruje także swoją uwagę na wyglądzie personelu. Szczególnie, jeśli pracownicy reprezentują firmę przed klientem. Wiele firm, aby uniknąć niepotrzebnych "wpadek", przygotowuje firmowe stroje. Stroje te zazwyczaj są schludne, w kolorach odzwierciedlających barwy firmy i zawierających logo marki. ACH TE JEŻE... Jednak, są aspekty wizerunku pracownika, na które firma nie ma wpływu, a w szczególności na zapach pracownika. Prowadząc szkolenia menedżerskie, spotykam się bardzo często z tym problemem. Menedżerowie podchodzą do tego tematu "jak do jeża". Obawiają się reakcji pracowników, ingerencji w zbyt prywatną sferę pracownika itd. Jesteśmy ludźmi, mamy swoje uczucia i wartości, dlatego obawy są uzasadnione. To nie zmienia jednak faktu, że oprócz szefa w otoczeniu pracownika z "problemem", są jeszcze inni, dla których nieprzyjemny zapach kolegi stanowi być może, bardzo dużą barierę w relacjach z tą osobą. Brak reakcji, może pociągnąć za sobą masę problemów, chociażby brak współpracy zespołowej, a co za tym idzie brak realizacji celów pracy zespołu. SZEFIE, CO TERAZ? Nie licz na to, że sytuacja sama się rozwiąże... Temat jest delikatny, ale wymaga asertywności menedżera. Podstawowa zasada - porozmawiaj o tym! Rozmowę przeprowadź na osobności (nie angażuj do tej rozmowy pracowników - gdyż, to pierwszy krok do konfliktu pomiędzy nimi). Kieruj się zasadą równowagi pomiędzy asertywnością, a "ludzką twarzą szefa". Uważaj na słowa... Myśl pozytywnie! Możesz użyć następującego schematu rozmowy: 1. Powitaj pracownika i podziękuj, że przyszedł na rozmowę 2. Powiedz, że rozmowa jest dla Ciebie trudna 3. Powiedz o Twoich oczekiwaniach względem wizerunku swoich pracowników 4. Przedstaw fakty i zapytaj, czy pracownik ma świadomość sytuacji (może pracownik o tym wie, mało tego, jest w trakcie leczenia tego problemu) 5. Zaproponuj pomoc (dodatkowa przerwa, strój służbowy na wymianę itp.) 6. Zmotywuj - doceń otwartość i profesjonalne podejście do sprawy. Pochwal za szczerość. Powiedz, że jest dla Ciebie ważnym pracownikiem, dlatego zdecydowałeś się z nim o tym porozmawiać. 7. "Otwórz drzwi" - powiedz pracownikowi, że w tej i innych sprawach jesteś do jego dyspozycji. 8. Podziękuj za rozmowę. AUTOR: Karolina Kowalska - Właściciel i trener firmy szkoleniowej GREYLIME Zapraszam na szkolenia menedżerskie firmy GREYLIME (www.greylime.pl). Podczas naszych szkoleń ćwiczymy umiejętność rozmawiania na te i inne trudne tematy.

Karolina Kowalska Greylime s.c.