Inspektor gadżet promocja dla firm

Inspektor gadżet promocja dla firm Photo credit: Ludwig Gatzke / Foter

Skuteczna reklama przedsiębiorstwa polega na wręczaniu gadżetów potencjalnym klientom. Otrzymane upominki przypominają nam logo firmy i budzą w nas pozytywne emocje.

Długopisy, kubki, balony, reklamówki… Możliwości promocji własnej firmy jest wiele. Materiały promocyjne można obecnie zamówić w naprawdę okazyjnych cenach, a dzięki takiego typu upominkom logo firmy towarzyszy klientowi podczas codziennych czynności: pracy w biurze, spaceru, odpoczynku w domu.

Aby jednak trafić do potencjalnych klientów, należy dokładnie przemyśleć, jakie materiały reklamowe będą najodpowiedniejsze dla profilu klienta. Nie podarujemy przecież informatykowi minutnika kuchennego, a kobiecie wychowującej dziecko podręczny scyzoryk z hasłem reklamowym firmy. Nawet przy tak pozornie prostym zadaniu, jakim wydaje się rozprowadzanie materiałów promocyjnych, niezbędne jest zbadanie profilu klienta i jego potrzeb. Otwieracz do piwa? Torba na zakupy? Parasol albo peleryna przeciwdeszczowa? Rzeczy, na których można umieścić logo jest wiele, a oprócz tych tradycyjnych – długopisów czy breloków – pojawiają się coraz bardziej kreatywne pomysły na prezent dla potencjalnych klientów lub stałych zwolenników marki.

Podobne artykuły:

Darmowe gadżety

Klienci uwielbiają darmowe gadżety. Jednak rzeczy, które prawdopodobnie im się do niczego nie przydadzą, najczęściej wyrzucają do kosza, nawet nie zwracając uwagi na logo znajdujące się na opakowaniu. Jeżeli chcemy być naprawdę blisko klienta i zostać w jego pamięci na dłużej, musimy obdarzyć go czymś trwałym, czymś wzbudzającym jego zainteresowanie. Dlaczego upominki reklamowe są tak ważne? Gadżety posiadają kolorystykę kojarzącą się z firmą, od której dostaliśmy prezent, również swoim kształtem przypominają nam o przedsiębiorstwie, a co najważniejsze – towarzyszą nam podczas prozaicznych czynności. Gadżety spełniają także rolę materiału informacyjnego i stanowią formę nagrody dla klienta.

Jeżeli klient jest wierny jednej marce i często korzysta z jej usług warto zainwestować w droższy gadżet, np. pendrive’a. To wartościowy i praktyczny upominek, który przyciąga nowych klientów i pozwala zachować przy sobie stałych. Siła reklamowa takiego gadżetu jest bardzo duża, biorąc pod uwagę fakt, jak niezbędne okazują się takie urządzenia w codziennym życiu – w pracy, na uczelni, w domu. Inwestując w taki produkt reklamowy, mamy pewność, że osoby z otoczenia obdarowanego klienta zwrócą uwagę na logo firmy i zainteresują się ofertą uzyskania takiego sprzętu za darmo, tym samym staną się przychylni naszej firmie.

W co inwestować?

Długopisy czy breloki z nazwą firmy nieraz nie wystarczą, aby uzyskać szerokie grono nowych klientów. Aby nazwa firmy zapadła w pamięć, nieraz potrzebne są gadżety bardziej innowacyjne i oryginalne. Coraz częściej właściciele firm inwestują w drogie koszule z logiem, paski albo inne części garderoby. Interesujące są także gadżety reklamowe będące wyposażeniem domu – np. komplety kuchenne, popielniczki, świece. Takiego typu artykuły są skuteczną reklamą, ponieważ korzysta się z nich niemal codziennie. Goście odwiedzający domy klienta na pewno zwrócą uwagę na logo zamieszczone na tego typu przedmiotach. Przedmioty codziennego użytku z logiem firmy są najlepszym sposobem na skuteczne zapamiętanie firmy przez klienta.

Podobne artykuły:


Przed zakupem gadżetów reklamowych należy wziąć pod uwagę grupę targetową, do której firma chce trafić. Profil firmy i jej specyfika to priorytety, na które trzeba zwrócić największą uwagę przed zakupem gadżetów promocyjnych. Jeżeli trafimy w preferencje klientów, odbije się to szerokim echem w ich pamięci i przyczyni się do późniejszego sukcesu marki. Trzeba również oszacować, ile pieniędzy możemy przeznaczyć na taką formę promocji i w jakiej ilości chcemy zamówić określony produkt z naszym logo. Nie może być tak, że gadżety skończą się w najmniej oczekiwanym momencie, np. przez targami pracy, przed akcją promocyjną firmy, przed gorącym okresem sprzedażowym. Im więcej upominków, tym większa szansa na dotarcie do jak najszerszego grona klientów. Osoby, które ubiorą koszulkę czy czapkę z logiem naszej firmy stają się żywą reklamą przedsiębiorstwa. Im więcej takich koszulek się rozda, tym większą i trwalszą reklamę uzyska nasza marka. 

Co dają gadżety?

Głównymi atutami gadżetów reklamowych są: praktyczność i darmowość. To najbardziej przyciąga potencjalnych klientów i wyzwala w nich uczucia przywiązania do marki. Warto pamiętać, że opłacalna jest także inwestycja w kilka różnych gadżetów promocyjnych. Wyznaczonych, wiernych naszej marce klientów można obdarować pendrive’ami, budzikami, parasolami, a innych brelokami na klucze, długopisami czy kubkami. Pomysłów na produkt, na którym umieścimy swoje logo jest mnóstwo. Wybór najlepszego i przynoszącego najwięcej korzyści jest trudny, dlatego takie decyzje najlepiej powierzyć specjalistom od reklamy i marketingu, aby mieć pewność, że pieniądze przeznaczone na upominki reklamowe nie zostaną wyrzucone w błoto.

Podobne artykuły:


Your Image S.A.