Jak wspierać libido? 3 popularne metody

Jak wspierać libido? 3 popularne metody Jak wspierać libido

Seksualność to niezwykle istotna sfera życia. Satysfakcjonujące życie erotyczne jest jedną ze składowych zdrowia i dobrego samopoczucia.

Niestety zdarza się, że – podobnie jak inne funkcje organizmu – libido zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Dla większości mężczyzn to problem nie tylko fizyczny, ale również emocjonalny. Niemożność osiągnięcia lub utrzymania erekcji skutecznie odbiera przyjemność z seksu, krępuje i może doprowadzić nawet do depresji. Dlatego warto wspierać libido i dbać o swoją seksualność.

Siła w naturze


Suplement maca (przykład tutaj) używany jest w celu utrzymania naturalnej aktywności seksualnej – zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Korzeń poleca się jako naturalny afrodyzjak, stanowi też roślinne źródło energii, wspomaga sprawność fizyczną i umysłową, wpływa korzystnie na witalność i samopoczucie. Maca działa też na procesy myślowe. Pomaga pobudzić aktywność intelektualną i wspiera pamięć. Regularne stosowanie tego naturalnego afrodyzjaku pozwala pobudzić pożądanie i energię tak potrzebne do satysfakcjonującego życia seksualnego. Korzeń ten jest wykorzystywany przez ludzi od tysięcy lat. Pierwsi poznali się na nim Peruwiańczycy, którzy stosowali roślinę przede wszystkim w celu wzmocnienia organizmu. Ale dzisiaj też warto sięgnąć po korzeń maca – suplement może wesprzeć sprawność seksualną.


Zdrowy wypoczynek


Dla zdrowej seksualności niezwykle istotny jest higieniczny, rozsądny tryb życia. Stres, przepracowanie, nadmiar obowiązków – wszystko to może poważnie zaszkodzić naszemu popędowi. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o komfortowe warunki życia. Musimy pozwolić sobie na relaks, odpoczynek, zagwarantować głęboki, zdrowy sen. Satysfakcjonującego życia seksualnego nie ma bez wypoczętych, zrelaksowanych partnerów.


Regularna aktywność fizyczna pozwoli odreagować stres, oczyścić umysł i odzyskać energię. Ruch na świeżym powietrzu to także dobra metoda na wzmocnienie odporności i poprawę krążenia. Skrupulatne treningi są sposobem na solidne zatroszczenie się o swoje zdrowie, siły i komfort emocjonalny. A wszystkie one są niezbędne dla zadowalającego życia seksualnego.


Dieta też się liczy


Wpływ na libido ma również nasz tryb życia. Niezdrowa dieta i używki potrafią skutecznie zaburzyć naturalne procesy w organizmie. Palenie papierosów i picie alkoholu przyczyniają się do zaburzeń potencji. Podobnie działa zły jadłospis. Żeby poprawić swoje samopoczucie i sprawność seksualną, trzeba zrezygnować ze wszystkich niezdrowych nawyków. Odstawiamy używki i wprowadzamy do diety bogate w minerały i witaminy produkty. Stawiajmy na żywność zawierającą składniki sprzyjające produkcji testosteronu. Potrzeby jest nam cynk, witamina E i arginina. Przyda się więc pieczywo pełnoziarniste, orzechy, ryby, chude mięso. Nigdy nie za wiele warzyw oraz przypraw – imbiru, czarnego pieprzu, cynamonu i goździków. Na zdrowie!