Kobiety rządzą polskim Instagramem

Kobiety rządzą polskim Instagramem tapeciarnia.pl

Polskim Instagramem rządzą młode kobiety. Takie wnioski nasuwają się przy obserwacji danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Jakie światło rzuca to na ewentualne strategie rozwoju promocji naszej marki w tym serwisie i czy jest to jedyna grupa docelowa, do której powinniśmy dobierać komunikaty?

Rok 2014 - rokiem Instagrama w Polsce

Rok 2014 to póki co świetny czas dla Instagrama w naszym kraju. W porównaniu do danych z kwietnia 2013, liczba mężczyzn zwiększyła się o 138,4% (obecnie ok. 839 tys.), a kobiet o 106,7% (obecnie ok. 1,29 mln). Zaskakujące są również wyniki dotyczące wzrostu liczby użytkowników mieszkających na wsi. W ubiegłym roku stanowili grupę liczącą ok. 203 tys. odbiorców, podczas gdy teraz są najliczniejszą społecznością w porównaniu do pozostałych miejsc zamieszkania (ponad 770 tys.).

Na specjalną uwagę zasługuje również fakt wieku polskich Instagramowiczów. Osoby w wieku 15-24 lata mają miażdżącą przewagę w stosunku do innych grup wiekowych dzięki liczbie prawie 1 mln użytkowników.

Do kogo kierować przekaz?

Co to w praktyce oznacza dla podejmowanych działań promocyjnych i czy powinniśmy zacząć kierować swoje komunikaty wyłącznie do nastoletnich kobiet mieszkających na wsi?

Oczywiście nie powinniśmy iść tym tokiem myślenia, wszak nie zawsze nasz produkt i marka znajdują się w sferze zainteresowania właśnie tej grupy docelowej. Ważne jest to, że liczba użytkowników na Instagramie osiągnęła w Polsce ogółem liczbę 2 mln, co oznacza że nasz dotychczasowy target jest jeszcze bardziej podatny na komunikaty, które udostępniamy.

Nie oznacza to jednak również, że powinniśmy całkowicie ignorować te wyniki. Warto zastanowić się, czy nie zrobić okazjonalnego ukłonu w stronę najliczniejszych grup na Instagramie. W końcu jest to serwis społecznościowy, więc nasze komunikaty mają szansę żyć własnym życiem wśród odbiorców, a tym samym zwiększyć swój zasięg i moc.

Podstawowy problem jednak na ktory można się natknąć to bardzo ograniczone możliwości pozyskiwania nowych obserwujących. W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram nie oferuje płatnej promocji naszych treści, co oznacza że jedyne na co możemy liczyć to hashtagi i zasięg organiczny, który póki co na szczęście wynosi 100%.

Jak zacząć promocję na Instagramie?

Zaczynając jednak promocję na Instagramie należy przede wszystkim dodatkowo promować ten kanał za pośrednictwem nie tylko Facebooka, ale również działań WoMM i wszelkiego rodzaju konkursami z wykorzystaniem hashtagów.

Mimo wszystko Instagram nie cieszy się obecnie tak dużym zainteresowaniem marek jak Facebook, z dość oczywistych powodów, i minie jeszcze sporo czasu zanim się to zmieni. Nie chodzi jednak o to, aby był on alternatywą dla innych mediów społecznościowych, ale elementem zgrabnej układanki, która pozwoli nam na lepszą pozycję naszej marki w świadomości konsumentów.

GRUPA 365NET Bartłomiej Pałacki